خانه / اجتماعی / برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزش قبل از ازدواج، خردادماه ۱۴۰۱ در استان قم

برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزش قبل از ازدواج، خردادماه ۱۴۰۱ در استان قم

به گزارش وزش و جامعه، دبیر موسسه مردم نهاد پرتو آرامش زندگی از برگزاری کارگاه‌های رایگان آموزش قبل از ازدواج با حمایت معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم خبر داد.

حسین ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ورزش و جامعه، در خصوص برگزاری این کارگاه‌ها گفت: در جامعه سنتی آموزش‌های قبل از ازدواج از طریق خانواده و به صورت چهره به چهره با مشاهده معیارهای رایج در عرف جامعه صورت می‌پذیرفت اما در دنیای کنونی با تغییر خانواده گسترده به هسته‌ای و فرصت کم و ارتباط محدود اعضای خانواده با یکدیگر، زمان مناسب برای انتقال اطلاعات و آموزش در درون خانواده کاهش یافته است از طرف دیگر ازدواج یک پیوند اجتماعی-زیستی است که بٌعد فکری و اندیشه‌ای آن نیاز جدی به آموزش و کسب مهارت دارد.
وی افزود: نسل جوان امروز برای پیمودن راه‌های پٌر پیچ و خم رشد و بالندگی و تصمیم‌گیری‌های مناسب که مهم‌ترین آن همسر گزینی شایسته و تحقق پیمان مقدس زناشویی پایدار و سالم است نیازمند آموزش، آگاهی و مشاوره می‌باشد.
ملکی خاطر نشان کرد: با عنایت به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، قانون برنامه ششم توسعه و قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با عنوان بهبود و اصلاح سبک زندگی جوانان منطبق بر ارزش‌های اسلامی- ایرانی و با حمایت و دغدغه‌مندی معاونت امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان قم این کارگاه‌ها برگزار می‌شود.

ملکی ادامه داد: عناوین کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج شامل : آشنایی با مهارت‌های خودشناسی، انتخاب همسر و معیارهای آن، آشنایی با مبانی ازدواج، راهکارهای تسهیل موانع ازدواج، آسیب‌های قبل از ازدواج، مهارت‌های کنار آمدن و مقابله با کرونا و نقش مشاوره پیش از ازدواج خواهد بود.

پایان خبر/ سعید داودآبادی/ ورزش وجامعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *