خانه / دسته‌بندی نشده / مهدی زاده و فرصت بی بدیلی که برای کاراته بخاطر خودخواهی ها از دست رفت!

مهدی زاده و فرصت بی بدیلی که برای کاراته بخاطر خودخواهی ها از دست رفت!

مسابقات کاراته گزینشی المپیک جمعه ۲۱ خردادماه در پاریس برگزار شد، مسابقاتی که آخرین فرصت جامانده های کاراته از المپیک توکیو بود. امیر مهدی‌زاده، دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان با شکست در دور سوم از دور رقابت‌ها کنار رفت و به راحتی فرصت کسب سهمیه سوم المپیک توکیو برای مردان کاراته ایران بر باد داده شد. البته دلیل این فرصت سوزی مهدی زاده نبود. اصرار بیجا و بی مورد از سوی کادرفنی و فدراسیون و شاید از سوی فردی خاص برای حضور این کاراته کا در میان ملی پوشان -۶۷ ایران نه تنها موجب از دست رفتن تنها فرصت حضور یک کاراته کای -۶۷ در تاریخ المپیک باشد که شاید موجب سرخوردگی چندین کاراته کای موفق تر نسبت به مهدی زاده و حتی سوختن مهدی زاده نیز گردید.

پیش از این بسیاری از پیشکسوتان و قهرمانان کاراته نسبت به بی مهری به سایر رقبای مهدی زاده در وزن -۶۷ تذکر داده بودند، اما بدلیل فشارهای بسیار از سوی فدرسیون و یک فرد خاص که گفته بود: صحبتی ندارم اما به مهدی‌زاده ایمان دارم! هیچگاه این تذکرات به جایی نرسید. مهدی‌زاده در رقابت‌های پاریس، پس از استراحت در دور نخست به مصاف نادر ازوزی از مصر رفت و پس از تساوی صفر-صفر، در هانتی مقابل حریف خود به پیروزی رسید. در دور سوم نیز به مصاف رحمان مصطفی از اردن رفت و با نتیجه سنگین ۸ بر یک مغلوب حریف خود شد و فرصت کسب سهیمه سوم کاراته ایران را از دست داد. مهدی زاده پیش از این در رقابتهای گزینشی بسیاری شرکت کرده بود اما تقریبا در تمامی آنها نتایج مشابهی با آنچه در پاریس کسب کرد، بدست آورده بود.

بهمن عسکری، سجاد گنج‌زاده، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار چهار نماینده کاراته ایران هستند که سهمیه حضور در المپیک توکیو را دریافت کرده‌اند.

جامعه کاراته در انتظار پاسخ قانع کننده‌ای از سوی مسئولین فدراسیون و کادر فنی هستند تا دلیل اصرار به اعزام مهدی‌زاده در مسابقات مختلف با وجود شکست‌های متعدد را شفاف‌سازی کنند. شنیده شده حتی غلامرضا دباغیان مربی سازنده مهدی‌زاده نیز از سوی فدراسیون به پاریس برده شد تا شاید راه حلی برای موفقیت وی باشد.

در نهایت، جوانان و نفرات مستعدی پشت خط مهدی‌زاده ماندند اما سهمیه این وزن به ایران نرسید. اتفاقی که قابل‌ پیش‌بینی بود اما برخی نخواستند با واقعیت‌ها کنار بیایند.

فدراسیون کاراته مدتهاست از بی تدبیری رنج میبرد و ماحصل اخیر این بی تدبیری سوختن فرصت بی تکرار حضور سه نماینده ایران در کاراته آقایان بود که میتوانست با حضور نفرات جوان تر، با انگیزه تر و فنی تر نسبت به مهدی زاده منجر به مدال آوری در سه وزن کاراته آقایان در المپیک توکیو شود. حسن طباطبایی برای بیان رزومه فعالیت ها در کاراته دست بازی دارد، اما کاراته ای ها خوب میدانند، که کاراته ایران بدون طباطبایی و حتی بدون مدیر و رئیس هم، دستکم همین نتایج را کسب میکرد.

محدثه جلالی، خبرگزاری ورزش و جامعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *