خانه / اخبار قم / علی احمدی (کاندیدای هیئت کاراته قم): مدیریت درستی برای کاراته قم انتخاب‌ نشده است.

علی احمدی (کاندیدای هیئت کاراته قم): مدیریت درستی برای کاراته قم انتخاب‌ نشده است.

در ادامه سلسله مصاحبه ها با کاندایداهای ریاست هیئت کاراته، مصاحبه علی احمدی، با خبرگزاری ورزش و جامعه را میتوانید در زیر بخوانید:

  • آقای احمدی، ضمن عرض تشکر از قبول دعوت به مصاحبه ی پایگاه خبری ورزش و جامعه، لطفا پیشینه ای از فعالیت های ورزشی خودتان را بیان کنید.

کاراته را از سال ۹۵ شروع کردم نه به‌صورت حرفه‌ای چون ازلحاظ فیزیکی در شرایطی نبودم که بتوانم به‌صورت حرفه دنبال کنم ولی قبل از اینکه کاراته را شروع کنم ورزش‌ را از دوره نوجوانی دنبال میکردم اما هم با ورزش کاراته و هم با جامعه کاراته استان قم آشنای نسبی  خوبی دارم.

  • عملکرد کاراته قم را در این چند سال گذشته چگونه ارزیابی میکنید؟

در مورد عملکرد کاراته استان قم همانطورکه اساتید بزرگوار در فرصت‌ها، زمان و مکان‌های مختلف عنوان کردند مدیریت درستی برای کاراته قم انتخاب‌نشده است و متأسفانه یکسری اختلاف‌نظر بین بزرگان کاراته استان قم وجود دارد و یکسری توقعات وجود دارد که برآورده نشده است. از قهرمانان کاراته استان قم به‌خوبی استفاده‌نشده و آن برنامه‌های که در کشتی قم پیاده شده و در حال حاضر از آن جواب می‌گیرند و قهرمانان خوبی هم در سطح کشوری وملی معرفی می‌کنند.

متأسفانه با توجه به این‌که در کاراته پتانسیل ما خیلی بیشتر است ازنظر قهرمانی‌های که داشتیم، اساتیدی و سابقه‌ای که داشتیم نتیجه خوبی گرفته نشده، برنامه‌ریزی خوبی انجام‌نشده و یک مقدار هم اتحاد بین بزرگان کاراته استان کم است به همین دلیل نتیجه خوبی نتوانستند در کاراته بگیرند و به همین خاطر متأسفانه آن انتظاری که در سال‌ها اخیر از کاراته قم  داشتیم برآورده نشده است.

  • عملکرد سرهنگ حاجی زاده در مدت سرپرستی هیئت کاراته را چگونه ارزیابی میکنید؟

در مورد عملکرد جناب آقای حاجی‌زاده نمی‌توانیم قضاوت درستی داشته باشیم به علت اینکه ایشان چند ماهی بیشتر سرپرست نبودند و به‌صورت موقت آمدند. شرایطی کاراته را تحویل گرفتند که دوران کرونا بود. فعالیت‌ها اکثراً متوقف‌شده بود به همین علت دستشان بسته بود شاید به خاطر اینکه وضعیت موقت داشتند نتوانستند برنامه‌ریزی کاملی را انجام دهند و شاید هم به خاطر بحث کرونا نمی‌توانستند  عملکرد واقعی بچه‌های کاراته استان قم را در مسابقات مختلف ببینند و بسنجند و در موردش برنامه‌ریزی کنند. به همین خاطر نمی‌توانیم قضاوت کنیم.

–              از نظر شما چه کسی و با چه خصوصیاتی صلاحیت اداره کاراته قم را دارد؟

در مورد کسی که صلاحیت اداره کاراته قم را داشته باشد به نظر من کسی موفق می‌شود که در چند وجه حرفی برای گفتن داشته باشد. ازنظر تحصیلات دانشگاهی شرایط خوبی مخصوصاً در مدیریت ورزش داشته باشد یعنی تحصیلات مدیریت ورزش داشته باشد، سوابق کاراته‌ای خوبی داشته باشد و از باسابقه‌های کاراته استان باشد. مقبولیت بین تمام پیشکسوتان و قهرمانان کاراته داشته باشد، قدرت مدیریت و تجربه بالا داشته و نسبت به فضای کاراته استان قم شناخت داشته باشد، دلسوز آینده‌نگر باشد، ازنظر تأمین منابع توانایی بالایی داشته باشد تا بتواند منابعی که برای اداره کاراته استان قم نیاز است جذب کند و از همه مهم‌تر بتواند بین تمامی پیشکسوتان و قهرمانان کاراته استان قم اتحاد برقرار کند.

  • وضعیت مدیریت ورزش استان را چگونه ارزیابی میکنید؟

برای  مدیرکل ورزش آرزوی موفقیت می‌کنم  و از ایشان خواهش می‌کنم مدیریت هیئت‌های ورزش را به دست پیشکسوتان وبدست خانواده ورزشی استان قم بسپارند. دلیل آن این است که پیشکسوتان و شخصی که از جنس ورزش باشد مشکلات را بهتر می‌شناسد و فضای ورزش استان را بهتر می‌شناسد درصورتی‌که مقبولیت  داشته باشد بین آن مجموعه می‌تواند اتحاد را برقرار کند و در برنامه‌ریزی‌ها با اعتمادبه‌نفس بیشتری حرکت کند و از بقیه همکاران کمک بگیرد تا نتایج بهتری بگیرد.

در حال حاضر بعد از سال‌ها تجربه مشخص‌شده است اگر مدیریت هر هیئت ورزشی از جنس آن رشته ورزشی باشد موقعیت بیشترمی شود و دیگران هم راحت‌تر می‌پذیرند و با کمبودها وکاستی ها راحت‌تر کنار می‌آیند وراحت تر کمک می‌کنند و کار می‌کنند و اهدافی که تعیین‌شده حاصل می‌شود. بنده هم از ایشان خواهش می‌کنم که برای بهتر برای مدیریت هیئت‌های ورزشی افرادی از جنس همان ورزش انتخاب شود.

  • آیا تعلل در برگزاری مجمع هیئت کاراته به صلاح کاراته قم بود؟

قطعاً تعلل در برگزاری مجمع هیئت کاراته به صلاح نیست دلیل آن‌هم این است که یک بلاتکلیفی ایجادشده و هر سرپرستی هم قرار دهند  به دلیل  اینکه وضعیت رئیس هیئت مشخص نیست بلاتکلیف است و نمی‌تواند درست برنامه‌ریزی کند، نمی‌تواند برنامه‌هایی را که مدنظرش است به‌درستی  اجرا کند و به صلاح جامعه کاراته استان قم است تا هر چه زودتر تکلیف هیئت مشخص شود و امیدوارم که بیشتر از این طولانی نشود و تصمیم‌گیری نهایی انجام شود ، مجمع برگزار شود و هیئت کاراته رئیس خود را بشناسد تا بتواند با برنامه‌ریزی و حمایت اساتید روبه‌جلو برود.

  • برنامه های خود را برای اداره هیئت بیان بفرمایید و چقدر برای خود شانس قائل هستید.

در مورد اینکه چقدر برای خودم شانس قائل هستم نسبت به انتخاب شدن به‌عنوان رئیس هیئت کاراته نمی‌توانم چیزی بگویم باید در روز برگزاری مجمع صحبت کنیم و برنامه‌هایمان را مطرح کنیم و بقیه دوستان هم نظراتشان را بگویند و درواقع از اکنون نمی‌توان چیزی پیش را بینی کنم. ولی امیدوارم هرکسی که انتخاب می‌شود فرد شایسته‌ای باشد و دیگران هم کمک کنند تا کاراته قم از این شرایط خارج شود و به‌روزهای گذشته پر از موقعیت برگردد.

در مورد طرح و برنامه بنده یک تجربه موفقی را در رشته کشتی دیده‌ام و بعد از اتمام دوره قهرمانی و قهرمانان و پیشکسوتان خوب کشتی استان مثل آقای روح اله میکائیلی، افشین میر صالحی، آقای محمودی. یک دوره گپ افتاد. در موقعیت‌های کشتی استان و هیئت کشتی  کار خوبی که انجام شد این بود که از همین قهرمان‌ها برای تیم های پایه و رده‌های بالاتر استفاده کردند والان می‌بینم که قهرمانان کشتی استان در تیم‌های ملی در رده‌های مختلف می‌درخشند و قم به‌روزهای خوب کشتی برمی‌گردد.

همین عمل را در کاراته هم می‌توانیم انجام دهیم با این تفاوت که کاراته پتانسیل خیلی بیشتری نسبت به کشتی دارد. قهرمان‌های خوبی مثل آقای مهدی زاده، آقای عموزاده، آقای کتیرایی، آقای عبدالحسینی، ،آقای جعفری و دوستان دیگر. این دوستان از قهرمانان باارزشی هستند و بسیار توانمند هستند و از حضورشان می‌توانیم در تیم‌های مختلفی استفاده کنیم، برنامه‌ریزی کنیم و منابع مختلفی را چه از مراکز صنعتی چه از مراکز استارتاپی می‌توانیم جذب کنیم.

پایان مصاحبه/ محدثه جلالی، خبرنگار سرویس ورزشی، خبرگزاری ورزش و جامعه/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *