خانه / اخبار قم / محسن میرقیصری (کاندیدای ریاست هیئت کاراته قم): تعلل در برگزاری مجمع، خیانت به کاراته قم بود.

محسن میرقیصری (کاندیدای ریاست هیئت کاراته قم): تعلل در برگزاری مجمع، خیانت به کاراته قم بود.

با توجه به شرایط ویژه ای رشته ورزشی کاراته از نظر تاریخچه و طرفدار در استان قم دارد و به نوعی به عنوان ورزش اول این استان معرفی می شود، از آنجا که در آستانه انتخابات ریاست این هیئت در استان قم هستیم، بر آن شدیم تا بخش ویژه ای را به مصاحبه با کاندیداها، پیشکسوتان و افراد تاثیرگذار این رشته اختصاص دهیم. آغاز کار گفتگو با محسن میرقیصری یکی از پانزده، کاندایدای ریاست هیئت کاراته استان قم است که در ذیل به سمع و نظر مخاطبین محترم پایگاه خبری ورزش و جامعه می رسد:
– آقای محسن میرقیصری ضمن تشکر از شما در قبول دعوت پایگاه خبری ورزش و جامعه، لطفا پیشینه ای از خود و فعالیت های کاراته اتان را بیان کنید.
بنده فعالیت کاراته ای خود را از سال ۶۸ شروع کردم و اولین مربی من استاد خوش فطرت بودند. بعد از آن استاد مهدی جعفری و سپس در خدمت استاد دباغیان بودم. دو عنوان قهرمانی کشور و پانزده عنوان بین المللی کاراته دارم. مربی درجه یک و داوری رفری A ملی هستم.
– عملکرد کاراته قم را در این چند سال اخیر چگونه ارزیابی میکنید؟
تقریبا کاراته قم دو دسته شده و این به ضرر کاراته قم میباشد. زمانی که خدمت آقای دباغیان یا حتی در خدمت آقای جعفری بودم در آن مدت یعنی تا سال ۹۵ که تمرینات مستمر داشتم، حتی در سال ۹۵ هم قم استعدادهای زیادی داشت. مثل آقای بنی حسینی، تقی زاده، علیپور، داوودآبادی که شاید بی توجهی یا عدم تامین مالی یا از لحاظ انگیزشی، آنها باعث شد این تیم که بیشتر متشکل از باشگاه انقلاب بود، ازهم بپاشد. به نظر بنده اگر تمام جامعه کاراته قم هم صدا و یک دل بشوند، دوباره میتوانیم جمع بشویم. هنوز استعدادهای زیاد داریم.
– عملکرد آقای حاجی زاده در مدت سرپرستی هیئت کاراته ( از شهریور۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰) را چگونه ارزیابی میکنید؟
من خودم در روابط عمومی ایشان مشغول بودم. چهارسالی هم که آقای عابدی بود، روابط عمومی هیئت در اختیار بنده بود. به نظر من کاراته قم جا داشت که بهتر از این عمل کند. سعی کردم با آقای حاجی زاده صحبت کنم و از برنامه ها و پیشنهاداتی که به عنوان یک قهرمان، به عنوان مربی، به عنوان داور داشتم و از تجربه هایی که در این سالها کسب کرده ام صبحت کنم اما متاسفانه میسر نشد. متاسفانه هنوز هیئت کاراته یک بانک اطلاعاتی از جامعه خود را ندارد. الان خود را مقایسه میکنیم با استان تهران، با استان قزوین یا کرمانشاه، آنها فعالیتشان از ما خیلی بیشتر است و از ما جلوترند. من اصلا نمیگم که آقای حاجی زاده مقصر هستند، ایشان بسیار با اخلاق و محترم هستند ولی چون از جامعه کاراته اطلاعات کاملی ندارند، خیلی خوب پیش نرفتیم.
– آیا تعلل در برگزاری مجمع هیئت کاراته به صلاح کاراته قم بود؟
خیر، هر قدر مجمع دیرتر برگزار شود، کاراته کاها به خصوص بچه های با استعداد نوجوانان و جوانان ییشتر لطمه می بینند، بیشتر ضرر میکنند و ما از استان های دیگر عقب می مانیم و این یعنی خیانت.
– از نظر شما چه کسی و با چه خصوصیاتی صلاحیت اداره کاراته قم را دارد؟
یکی اینکه کسی که از بچه های قم باشد و اینکه خودش کاراته کا باشد. علاوه بر این، از کل جامعه کاراته قم اطلاعات کافی داشته باشد.
– برنامه خودتون برای اداره کاراته قم را بیان کنید و اینکه چقدر شانس برای خودتون جهت ریاست هیئت کاراته قائل هستید.
تقویم کاراته فدراسیون را گرفتم و بر اساس آن برنامه مسابقات را تنظیم کردم. برگزاری لیگ جوانان و نوجوانان برای استان خیلی مهم است و موجب ارتقاء فنی کاراته کاها و متعاقب آن مربیان و داوران قم خواهد شد. موجب خواهد شد بیشتر تعامل پیدا کنند و از این دعواها و حواشی دور شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *