خانه / اخبار قم / رجب نخستین (سرپرست دبیری هیئت کاراته قم): حضور یک فرد غیر کاراته ای برای ریاست هیئت کاراته مطلوب نیست. فدراسیون کاراته پاسخی برای درخواست های اداره کل در خصوص برگزاری مجمع نداد.

رجب نخستین (سرپرست دبیری هیئت کاراته قم): حضور یک فرد غیر کاراته ای برای ریاست هیئت کاراته مطلوب نیست. فدراسیون کاراته پاسخی برای درخواست های اداره کل در خصوص برگزاری مجمع نداد.

رجب نخستین سرپرست دبیری هیئت کاراته در مصاحبه ای با ورزش و جامعه به بیان دیدگاه های خود و همچنین فعالیت هیئت کاراته در دوران سرپرستی هیئت توسط مهرداد حاجی زاده پرداخت. در ادامه متن مصاحبه با ایشان را میتوانید مطالعه فرمایید.

جناب آقای نخستین از اینکه دعوت ما را برای شرکت در این مصاحبه قبول فرمودید متشکریم.
برای سوال اول لطفا در خصوص فعالیت های صورت گرفته توسط هیئت کاراته در مدتی که شما در هیئت کاراته بعنوان سرپرست دبیری مشغول به فعالیت بوده اید، یا شاید بتوان بهتر گفت در دوران سرپرستی ریاست هیئت کاراته توسط سرهنگ حاجی زاده نکاتی اگر مدنظر دارید بفرمایید.
– در این مدت حدود نه ماهه با وجود وضعیت همه گیری کرونا در کشور و علیرغم اینکه عملا امکان فعالیت بسیار محدود شده بود و این موضوع که در دوره سرپرستی چندان دستمان برای فعالیت باز نبود اما سلسله جلساتی با پیشکسوتان و مربیان و قهرمانان کاراته که بالغ بر چند ده جلسه بود، برای رسیدن به همفکری و هم افزایی در میان جامعه کاراته صورت گرفت. این جلسات تا زمان واگذاری هیئت به سرپرست جدید، آقای علیمردانی ادامه داشت. گذشته از این فراهم نمودن شرایط و مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت نیز یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته بود.
در طی این مدت، نزدیک نیمی از زمان در دوران محدودیت های قرمز کرونایی گذشت و در دورانی که میتوانستیم فعالیت های جدی تر ی صورت دهیم بدلیل انکه فعالیت ها در کاراته بصورت زنجیروار متصل با ارکان دیگر مانند اداره کل ورزش و فدراسیون کاراته می باشد، متاسفانه این زنجیره متصل نبود و علیرغم آنکه تلاش داشتیم کلاس های مربیگری و … را برگزار نماییم اما این امکان میسر نشد و مجوز برگزاری برای این مورد صادر نشد. البته باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که در دوره سرپرستی عملا کشش بیشتری برای فعالیت وجود ندارد. در موردی که امکان آن را داشتیم برگزاری انتخابی مسابقات کشوری بود که تا حد زیادی کار پیش رفت اما در نهایت، مسابقات کشوری از سوی فدراسیون لغو گردید و قاعدتا مسابقات انتخابی استان نیز برگزار نشد.
آیا میتوانیم تعلل در برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت کاراته را یکی از نقاط ضعف مدیریت هیئت در این مدت تلقی کنیم؟
– برگزاری مجمع انتخاباتی فرایندی نیست که صرفا به مدیریت هیئت کاراته مرتبط باشد. آنچه وظیفه ما بود که معرفی چند برابر ظرفیتی نفرات برای حضور در مجمع بود، از طرف ما صورت گرفت.
این موضوع برمیگردد به تعامل اداره کل و فدراسیون کاراته و بنده اطلاعی از اینکه کدام یک در این زمینه تعلل داشتند ندارم. ظاهرا اداره کل چندین مرتبه برای برگزاری مجمع تلاش نموده بوده است اما پاسخی دریافت نکرده بوده اند؛ اما جایگاه بنده اظهار نظر در این خصوص نمیباشد.
بعنوان یک پیشکسوت کاراته، حضور یک فرد غیرکاراته ای بعنوان رئیس هیئت را چگونه میدانید؟
– اینکه یک فرد غیرمتخصص در یک رشته ورزشی مسئول آن هیئت شود موضوعی نیست که تاکنون رخ نداده باشد. مهم این است که فرد بعنوان مدیر، متخصص باشد و از افراد ورزشی آن رشته در تیم مدیریتی خود استفاده کند. اما نظر شخصی من این است که حضور یک فرد غیرکاراته ای برای ریاست چهارساله در هیئت کاراته برای جامعه ورزشی کاراته قم که از بین خود مدیران بسیار موفقی دارد، چندان مطلوب نمی باشد.
هیئت کاراته، کار هیئتی میطلبد. باید همه با هم در کمیته های مختلف کار را پیش ببریم. هیئت کاراته در حد نصف یک اداره کل، کار و فعالیت میطلبد. اینکه چرا در مدت سرپرستی کاری جدی پیش برده نشد، علتش این بود که خیلی ها دنبال صف بندی و جناح بندی بودند و متاسفانه در دوران سرپرستی چندان امکانی برای فعالیت وجود ندارد و البته موضوع کرونا هم مزید بر علت شد. ما تلاش کردیم اعتماد به جامعه کاراته را جلب کنیم. با پیگیری توانستیم دفتری برای هیئت کاراته در ورزشگاه حیدریان برای کاراته ای ها فراهم و تجهیز کنیم.

در پایان برای پیشرفت کاراته قم و کمتر شدن حواشی اگر نکته ای مدنظر دارید عنوان بفرمایید.
– اگر در یک جمله بخواهم بگویم، کم کردن خودخواهی ها و دیدن همه جامعه کاراته راه پیشرفت کاراته قم است.

یک نظر

  1. یکی از مشکلات سرپرستی آقای حاجی زاده عدم استفاده از افراد توانمند و با اراده بود که البته افرادی که خودشون رو کاراته ای قلمداد میکنن به ایشان مشورت میدادن که اصلا نه آنالیز بلد هستن نه اهل فن و مدیریت و فقط بوی کباب به مشامشون رسیده بود غافل از اینکه …
    بی قانونی و کهولت فکری آقا رجب هم به عدم کارایی جناب سرپرست خیییلی کمک کرد ، البته یکی از خصوصیات سیستم آقا رجب و مشاوران سرپرست هم به همه ثابت شد که میتونن خوب مهندسی نفاق و دروغ بکنن و با یه عجی مجی ساده راه بیست و چند ساله رو تو یک شب خلاصه کنن و کاراته کار درجه بالا بسازن.اوس خطر از بیخ گوشمون بگذره صلوات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *