خانه / اخبار قم / ستاره کشتی قم قهرمان مسابقات انتخابی تیم ملی شد

ستاره کشتی قم قهرمان مسابقات انتخابی تیم ملی شد

ستاره کشتی فرنگی استان قم با تداوم روند موفقیت‌های خود از گذرگاه انتخابی تیم ملی برای کسب سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۰ به سلامت عبور کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش و جامعه ستاره این روزهای کشتی فرنگی استان قم علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم است که از رده سنی نوجوانان، جوانان و امید عضو تیم‌های ملی کشورمان بوده و اکنون نیز یکی از شاگردان منتخب محمد بنا سرمربی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی ۲۰۲۰ است.

نجاتی که مرداد ماه سال گذشته در ترکیب تیم ملی ایران به رقابت‌های ۲۰۱۹ کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نور سلطان قزاقستان رفت و در وزن ۶۰ کیلوگرم با درخشش خیره کننده خود به مقام سوم و نشان برنز جهان دست یافت و ایران را در این وزن صاحب سهمیه المپیک کرد، بار دیگر در انتخابی تیم ملی درخشید.

این کشتی‌گیر برجسته که از او به عنوان حمید سوریان آتی کشتی ایران یاد می‌شود، بعد از موفقیت در مسابقات نیم فصل نخست مرحله گروهی لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور با انگیزه بالا در انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به میدان رفت و با کسب برتری مقابل تمامی رقبا به عنوان یکی از مسافرین پیکارهای جهانی انتخاب شد.

نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم یک به یک حریفان را از پیش‌رو برداشت و حساس‌ترین کشتی خود را برابر پویا ناصرپور از خطّه قهرمان‌پرور خوزستان انجام داد که این کشتی را نیز با شایستگی برد و بدین‌ترتیب حضور خود در ترکیب تیم اعزامی ایران به پیکارهای جهانی ۲۰۲۰ را قطعی کرد.

در این مسابقات دو کشتی‌گیر دیگر استان قم یعنی رضا مردی و محمدجواد رضایی نیز حضور داشتند که مردی در وزن ۶۳ کیلوگرم نتیجه را به میثم دل‌خانی از فارس واگذار کرد و رضایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به حسین اسدی از خوزستان باخت تا این دو کشتی‌گیر شانس اعزامی به رقابت‌های جهانی را از دست بدهند.

این انتخابی برای شناخت ترکیب تیم اعزامی به رقابت‌های جهانی در اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد، در حالی که رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی جهان روزهای ۲۲ تا ۳۰ آذرماه سال جاری در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *