خانه / تازه های ورزشی / کرمانشاه در لیگ مجازی کاراته شرکت می‌کند

کرمانشاه در لیگ مجازی کاراته شرکت می‌کند

رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه از حضور تیم‌هایی از کرمانشاه در رقابت‌های لیگ کاراته در بخش کاتا خبر داد.

سعید نصراللهی در گفت و گو با پایگاه خبری ورزش و جامعه، با اشاره به آمادگی تیم‌هایی از کرمانشاه برای حضور در رقابت‌های لیگ مجازی کاتا، اظهار کرد: باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا، فدراسیون برگزاری رقابت‌های لیگ کاتا را به شکل مجازی در دستور کار قرار داده است.

وی تصریح کرد: ایده برگزاری رقابت‌های مجازی کاتا برای اولین بار ابتدای امسال توسط هیات کاراته کرمانشاه شکل گرفت و رقابت‌های کاتای قهرمانی استان را به این شیوه برگزار کردیم.

رئیس هیات کاراته استان اضافه کرد: استقبال چشمگیری که کاتاکاران کرمانشاهی از این رقابت‌ها داشتند باعث شد تا به عنوان الگویی در دیگر استان‌ها گسترش پیدا کرد و فدراسیون هم مسابقات قهرمانی کشور را به همین شکل برگزار کند.

وی تصریح کرد: با ادامه دار شدن شیوع این بیماری، فدراسیون کاراته برنامه برگزاری رقابت‌های لیگ کاتا را نیز به شکل مجازی در دستورکار قرار داده و طبق برنامه ریزی‌ها از استان کرمانشاه حضور چند تیم را در این رقابت‌ها خواهیم داشت.

نصراللهی یادآورشد: ثبت نام از تیم‌های شرکت کننده شروع شده، اما هنوز زمان دقیقی برای ارسال فیلم و داوری فیلم‌های ارسالی از سوی کاتاکاران اعلام نکرده‌اند.

وی در ادامه از برنامه ریزی فدراسیون برای برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و سوپرلیگ کاراته به شکل حضوری خبرداد و گفت: درصورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز لازم را صادر کند، رقابت‌های لیگ برتر و سوپرلیگ کاراته اواخر آذر به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس هیات کاراته استان تصریح کرد: باتوجه به اینکه رقابت‌های لیگ برتر کاراته(در پنج وزن کومیته و دو تیم کاتا) در رده های پایه تا جوانان خواهد بود، در تلاشیم تا در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم.

وی اعلام کرد: برای حضور در رقابت‌های سوپرلیگ نیز درصورتی که اسپانسر داشته باشیم، در این رقابت‌ها شرکت خواهیم کرد.

نصراللهی در ادامه به تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر کاراته کشور و به تبع استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کاراته در بین رشته‌های رزمی از جمله رشته‌هایی بود که بیشترین آسیب را دید که امیدواریم با برگزاری چنین رقابت‌هایی بتوانیم پویایی این رشته را تاحدودی حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *