خانه / تازه های ورزشی / ایجاد خانه کاراته در استان سمنان برای ورزش قهرمانی ضروری است

ایجاد خانه کاراته در استان سمنان برای ورزش قهرمانی ضروری است

رییس‌ هیأت کاراته استان سمنان گفت: نبود سالن اختصاصی مشکل اصلی کاراته کاران استان است و ایجاد زیرساخت خانه کاراته برای این رشته ورزشی با هدف مدال‌آوری بیشتر در مسابقات بین المللی و جهانی یک ضرورت است.

نرگس افضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری ورزش و جامعه، ابراز داشت: چهار مدال از ۹ مدال کسب شده در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور از سوی ورزشکاران استان سمنان مربوط به فعالان رشته کاراته‌ استان است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان سمنان در رشته کاراته در زمینه قهرمانی انتظار می‌رود خانه کاراته در استان سمنان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: رشته کاراته از جمله رشته های ورزشی پرطرفدار در بین کودکان، نوجوانان و جوانان است که می توان با ساماندهی زیرساخت ها، این استان مستعد را به قطب کاراته کشور تبدیل کرد.

رییس‌ هیأت کاراته استان سمنان تصریح کرد: تامین منابع مالی در کنار تامین زیرساخت نقشی مهم در توسعه ورزش قهرمانی در رشته کاراته دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در توسعه ورزش قهرمانی از کمبود نیروهای متخصص در زمینه مربی‌گری رنج می‌برد و دعوت از مربی‌های ملی و بین‌المللی برای شکوفایی استعدادهای ورزشی نیارمند تامین اعتبار است.

افضلی یادآور شد: باشگاه‌ها بانی و متولی لیگ هستند، اما ارتباط بین صنعت و ورزش در استان سمنان کمرنگ است و هیات ورزشی ناگزیر به حمایت تیم‌ها با بودجه اندک است و با این میزان بودجه نمی‌ توان آینده درخشانی برای ورزش قهرمانی متصور شد.

رییس‌ هیأت کاراته استان سمنان تصریح کرد: حمایت خیران در توسعه این رشته ورزشی موثر است و انتظار می‌رود خیران در بخش ورزشی با حمایت مالی خود در  توسعه ورزش قهرمانی، معرفی پرچم ایران و اقتدار کشور در عرصه‌های بین المللی و  جلوگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر  بیش از ۴۰ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و ۴۶ هیات ورزشی در این استان مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۲ هزار نفر از ورزشکاران استان در رشته کاراته فعالیت دارند.

درخواست ایجاد خانه کاراته یکی از مطالبات جدی اهالی ورزش استان سمنان از دیرباز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *