خانه / اخبار قم / نقدی بر پاسخ های مدیرکل ورزش وجوانان قم در نشست مطبوعاتی روز خبرنگار

نقدی بر پاسخ های مدیرکل ورزش وجوانان قم در نشست مطبوعاتی روز خبرنگار

امروز ۲۰ مرداد، رسول منعم در نشستی خبری با خبرنگاران به پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه پرداخت. این اتفاق در حالی رخ داد که در حال حاضر، منعم بیش از هر زمان دیگری در میان جامعه ورزش مورد انتقاد واقع شده و به دوران پایانی تکیه بر صندلی مدیرکلی ورزش قم نزدیک شده است.
رسول منعم در این نشست حدود دو ساعته که در محل خانه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار گردید، پس از یک مقدمه بسیار طولانی و تشریح دستاوردهای خود در دوران تصدی پست مدیرکلی که بسیار عجیب مینمود که ایشان آمار سال ۹۸ خود را با سال ۹۱ مقایسه نمودند و رشد و ترقی در برخی شاخص ها را به تفصیل به اصحاب رسانه گوشزد میکردند.
حواشی حول موضوع جوانان و بودجه های جذب شده توسط معاون پیشین منعم در معاونت جوانان که جناب مدیرکل در آن زمان از جذب این بودجه ها ظاهرا چندان خشنود نبودند و بنابر شنیده ها علت عزل معاون پیشین، همین جذب بودجه ها بوده که بنا به نظر آقای مدیر می توانسته منشا ایجاد انتقاد برای این اداره باشد. این شرایط در حالی است که یکی از بزرگترین دستاوردهای ذکر شده توسط منعم در این جلسه رشد بودجه های جذب شده در حوزه جوانان از وزارت ورزش بود.
جناب مدیر کل در اقدامی در نشست خبری امروز، بدلیل آنچه نقص سیستم صوتی در سالن جلسه اشاره شد، پرسش و پاسخ ها را از حالت شفاهی و رو در رو به صورت نوشتاری و در قالب برگه هایی که بین خبرنگاران توزیع شد و بایستی سوالات بر روی برگه ها درج میشد تغییر داد، تا هر جا که نیاز بود پاسخ ها را کلی داده و به نوعی از ارائه پاسخ های قابل اعتنا شانه خالی کنند، کما اینکه در اکثر سوالات نیز دقیقا همینگونه عمل شد.
آقای مدیر کل در پاسخ به خبرنگار ورزش و جامعه در خصوص اختلاف و تناقض در برخورد ایشان در روند برگزاری مجمع دو هیئت کاراته و فوتبال تنها نکته ای که اشاره کردند این بود که “هدف، رسیدگی به دغدغه های تمامی طیف ها در کاراته است.” اما سوال اینجاست که آیا واقعا در روند چینش اعضای مجمع انتخاباتی رئیس هیئت کاراته واقعا همه طیف ها راضی بودند؟ و آیا واقعا حقوق همه جامعه کاراته در اعضای انتخاب شده در مجمع دیده شد؟ ایشان بایستی توضیح میدادند که چرا در کاراته توپ را در زمین فدراسیون کاراته انداختند و گفتند که اعضای مجمع را رییس فدراسیون چینش کردند ولی در فوتبال چون چینش اعضای مجمع توسط فدراسیون انجام شد، ایشان در اعتراض به این موضوع در جلسه مجمع شرکت نکردند؟ چرا در کاراته برای استیفای حقوق اکثریت کاراته قم، اینگونه عمل نکردند و در مقابل فدراسیون ضعف نشان دادند؟ گرچه نهایتا در موضوع هیئت فوتبال هم ایشان آن اقتدار نمایشی خود را نتوانستند ادامه دهند و در پایان، هیئت فوتبال با نتیجه مجمع چینش شده توسط فدراسیون فوتبال به باقری رسید.
سوال دیگر از یکی از خبرنگاران در رابطه با نحوه برخورد اداره کل ورزش و جوانان در رابطه با آنچه تخلفات مالی هیئت کاراته اشاره شد و این نکته نیز اضافه شد که این پرونده در محاکم قضایی در دست بررسی است، توسط مدیر کل با قاطعیت اینگونه پاسخ داده شد که “این موضوع صحت ندارد و توسط بازرسی و حراست و سایر محافل مرتبط بررسی شده و هیچگونه تخلفی احراز نشده است.” نقد وارده بر این پاسخ اینگونه مطرح میشود که آیا واقعا رای نهایی در این خصوص توسط مراجع قضایی صادر شده است؟ که بنظر میرسد پاسخ منفی است و آقای منعم پاسخی ناصحیح به این پرسش داده اند. احتمالا پاسخ ایشان نظر واحدهای نظارتی زیرمجموعه خود ایشان بوده باشد که بنظر چندان قابل اعتنا نبوده و بایستی این قاطعیت مدیرکل را بعد از اعلام نظر و رای نهایی نهادهای قضایی دید!
یکی دیگر از سوالات خبرنگاران این بود که اداره کل ورزش وجوانان در مدت تصدی ایشان چه دستاوردی داشته است؟ که بعد از پاسخ طولانی آقای مدیرکل، خبرنگار سوالی پاسخ گونه از ایشان کردند که: “این موارد که همه کار مدیران قبلی است. شما چه کردید؟ آیا بعد از ترک صندلی مدیریت، آیا تحفه ای برای قم خواهید داشت؟” که آقای مدیر در جواب، جز پاسخی نامربوط به نکته ای اشاره نکردند.
در اواخر جلسه، خبرنگار ورزش و جامعه از مدیرکل در رابطه با عدم وجود رئیس و یا سرپرست در مدتی حدود یکماهه در هیئت تیراندازی سوال کردند که یک پاسخ کلی دریافت شد: “باید برای برگزاری مجمع روندی اداری طی شود.” آقای مدیر باید دقیق اشاره میکردند که در مدتی که ایشان نتیجه انتخابات هیئت فوتبال را نمیپذیرفتند ولی عملا باقری از هیئت تیراندازی به هیئت فوتبال رفته بود، ریاست و یا سرپرستی هیئت تیراندازی در دست چه کسی بوده است؟
این نشست مطبوعاتی در حالی پایان یافت که برای جلسه ای که از مدتها قبل برنامه ریزی شده بود، شرایط سالن کاملا نامناسب بود و تنها شاید حداکثر به اندازه انگشتان دست خبرنگاران برای این جلسه حاضر شده بودند که این میتواند گواه خوبی برای عدم وجود نگاه مثبت اصحاب رسانه یه اینگونه جلسات توسط اداره کل ورزش و جوانان باشد. چراکه اخیرا در یک جلسه مطبوعاتی دیگر که توسط جامعه کاراته برگزار گردید، شاید بیش از سه برابر این تعداد، خبرنگار و اصحاب رسانه حضور یافتند.
ورزش و جامعه، پایگاه خبری ورزش قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *