خانه / تازه های ورزشی / لشگری: بعید می‌دانم مسابقات از مهرماه آغاز شود/ نباید سلامتی جامعه به خاطر ورزش به خطر بیفتد

لشگری: بعید می‌دانم مسابقات از مهرماه آغاز شود/ نباید سلامتی جامعه به خاطر ورزش به خطر بیفتد

امیرعباس لشگری در گفت وگو با پایگاه خبری ورزش و جامعه، در خصوص حضور باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ‌های مختلف ورزشی فصل جاری، اظهار داشت: اگر کرونا در کشورمان کم شود و شرایط به منظور برگزاری رقابت‌ها مهیا و همچنین وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش اجازه برگزاری مسابقات را بدهند، ۱۹ تیم حرفه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از ۱۱ تیم مردان و ۸ تیم بانوان، در لیگ‌های مختلف شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در فصل گذشته دانشگاه آزاد اسلامی در بخش مردان تیمی، در کاراته، ووشو و دوچرخه‌سواری قهرمانی، در تکواندو، واترپلو، تنیس روی‌میز و وزنه‌برداری نایب قهرمانی، در کشتی آزاد سوم، کشتی فرنگی چهارم، دوومیدانی ششم تیمی را به دست آورد. لیگ شمشیربازی نیز به دلیل شیوع کرونا لغو شد. در بخش بانوان نیز کاراته، ووشو و دوومیدانی قهرمانی، تنیس روی‌میز، تیروکمان و دوچرخه‌سواری نایب قهرمانی، تکواندو چهارمی را کسب کرد و در تیراندازی اسلحه هنوز مسابقات به اتمام نرسیده است.

لشگری در پاسخ به این سوال که آیا رشته یا تیم دیگری به باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی اضافه خواهد شد؟ تصریح کرد: رشته‌ها را بر اساس مصوبه شورای عالی ورزش تعیین کردیم و مجوز حضور در مسابقات را گرفته‌ایم. اگر رشته‌ دیگر بخواهد به باشگاه اضافه شود، باید این در شورای عالی ورزش مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی مسابقات رشته‌های ورزشی آغاز خواهد شد؟ تاکید کرد: پیش‌بینی در رابطه با آغاز رقابتها یک مقدار سخت است ولی با شرایطی که الان شاهد آن هستیم، بعید می‌دانم از مهر ماه شروع شود چون تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها زیاد است. در این ۲ هفته افزایش شیوع را داشتیم و تعداد جانباختگان افزایش یافته است. اگر اوضاع بهتر شود و در این ۲ ماه تغییری رخ دهد، احتمال دارد رقابتها از سر گرفته شود.

وی افزود: مهمتر از همه، باید سلامت جامعه را در نظر بگیریم و کاری نکنیم به منظور برگزاری مسابقات، سلامت جامعه، دانشجویان و دیگر افراد به خطر بیافتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *