خانه / تازه های ورزشی / سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان: فدراسیون نگاه مثبتی به رده‌های پایه دارد

سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان: فدراسیون نگاه مثبتی به رده‌های پایه دارد

سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان گفت: فدراسیون نگاه مثبتی به رده‌های سنی پایه دارد و به منظور شناسایی استعدادها و پشتوانه‌ها در کشتی کشور، طرح‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی در دست اقدام داشتیم که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا از اجرای آن بازماندیم.

«مسعود واحدی» امروز (چهارشنبه) در گفت و گویی افزود: پس برگزاری رقابت‌های بین‌المللی جام کودک در آذرماه سال گذشته در شهر قزوین،  برای انجام فعالیت‌های پشتوانه‌سازی، اردوهای کوتاه مدت بسترسازی فنی، فرهنگی و تفریحی را در دستور کار قرار دادیم که اولین اردوی ما نیز اوایل بهمن ماه به مدت ۴ روز در خانه کشتی شهید «مصطفی صدرزاده» برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این اردو ضمن انجام برنامه‌های فنی، کارهای فرهنگی و تفریحی نیز در دستور کار قرار داشت و تست‌های آمادگی جسمانی، روانشناسی و ترکیب بدنی را انجام دادیم. ضمن اینکه یک کلاس تغذیه نیز برای مربیان برگزار کردیم. همچنین از حسن یزدانی قهرمان المپیک و جهان نیز برای حضور در اردو دعوت کردیم که حضورش در بین نونهالان باعث ایجاد انگیزه فراوان در بین آن‌ها شد.

واحدی ادامه داد: قرار بود که فدراسیون حداکثر هر ۴۵ روز یکبار نسبت به برگزاری این اردوها که در رشته‌های آزاد و فرنگی،  اقدام کند و تاریخ بعدی اردوی ما اواسط اسفندماه سال ۹۸ بود که به دلیل مصوبه ستاد عالی مبارزه با کرونا در ورزش تمامی فعالیت‌های ورزشی لغو شد که برگزاری این اردوها نیز از این امر مستثنی نبود. مهمترین اولویت فدراسیون کشتی و کادر فنی حفظ سلامتی آینده‌سازان کشتی کشور است و قطعا نیز خانواده‌های این عزیزان نیز پیش از هر بحث قهرمانی و مدال‌آوری، سلامتی فرزندشان برایشان مهم است.

وی همچنین گفت: در رده سنی پایه نباید به دنبال نتیجه‌گرایی باشیم و بیشتر باید کارهای انگیزشی، فنی، روانشناسی و در کل زیربنایی انجام دهیم، به هیچ وجه نباید به آن‌ها از لحاظ جسمانی و روانی فشار بیاوریم و در همین راستا نیز در نظر داشتیم که اردوهای مقطعی را تا زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور و با استفاده از نفرات برتر خردسالان و مربیان سازنده معرفی شده از هیأت‌های کشتی برگزار کنیم تا حضور آن ها در خانه کشتی بعنوان محل تمرینات تیم های بزرگسالان، انگیزه‌ای برای ادامه ی کار با تمام قدرت و توان باشد.

سرمربی تیم کشتی آزاد نونهالان اظهار داشت: طبق تقویم اتحادیه جهانی در سال ۲۰۲۰،  مقرر بود که رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۵ سال آسیا اواخر آبان ماه در کشور چین‌تایپه برگزار شود و ما نیز در نظر داشتیم که رقابت‌های قهرمانی کشور در رده سنی نونهالان را شهریور ماه برگزار کنیم و پس از برگزاری چند اردوی آماده‌سازی راهی این رقابت ها شویم، اما در حال حاضر باید منتظر بمانیم تا تقویم جدید اتحادیه جهانی برای فدراسیون‌های ملی ارسال شود تا ببینیم که این برنامه دستخوش تغییرات شده یا خیر، که همه این وارد بستگی به شیوع ویروس کرونا در جهان خواهد داشت.

وی یادآور شد: به محض اینکه از سوی ستاد عالی مبارزه با کرونا، اجازه برگزاری اردوها و تمرینات صادر شود، برنامه‌های خود را برای برگزاری اردوهای بسترسازی اجرایی می‌کنیم و کار بر روی رده سنی نونهالان برای پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی، ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *