خانه / اخبار قم / میثم داودابادی (کاندیدای ریاست هیئت کاراته قم): باید ظرفیت قبول اشتباهاتمان را داشته باشیم و برای جبران آن تلاش کنیم.

میثم داودابادی (کاندیدای ریاست هیئت کاراته قم): باید ظرفیت قبول اشتباهاتمان را داشته باشیم و برای جبران آن تلاش کنیم.

در ادامه سلسله مصاحبه ها با کاندایداهای ریاست هیئت کاراته، مصاحبه میثم داودآبادی، با خبرگزاری ورزش و جامعه را میتوانید در زیر بخوانید:

برای سوال نخست لطفا پیشینه ایی از فعالیت های ورزشی و مدیریتی خودتان را بیان نمایید.

عرض سلام و احترام دارم خدمت کاراته کاهای زحمتکش و نجیب همشهری خود و از خبرگزاری ورزش و جامعه متشکرم از اینکه این فرصت را برای کاندیداهای ریاست هیئت کاراته فراهم نموده است. میثم داودابادی هستم، قریب بیست سال است که کاراته کار کردم. از ابتدا در خدمت استاد سلطانی و در مقطعی نیز افتخار شاگردی  استاد دباغیان را داشتم. دارای مدرک دکترای مهندسی معدن و در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه و معاون پژوهش و فناوری اطلاعات دانشگاه می باشم. در کاراته هم بعنوان ورزشکار افتخارات بسیاری داشته ام و مربی و داور ملی کاراته نیز می باشم.

نظرتان را درباره ی وضعیتی که در کاراته  قم به وجود آمده بیان کنید؟ 

در مورد انتخابات ریاست هیئت کاراته متاسفانه هم بی تدبیری بسیار رخ داد و هم کم لطفی های بسیار. هیئت پیشین در دوره ریاست اقای برخوردار هم مثل تمام جاهای دیگر، هم موارد مثبت بسیار داشت و هم نقدهای جدی به آن وارد بود. گل سرسبد اشتباهات ایشان هم همان موضوع طرح شکایت علیه بزرگان و نام اوران و پیشکسوتان کاراته بود. اقای برخوردار انصافا تلاشهای زیادی هم داشتند و جا دارد به ایشان خداقوت هم بگوییم اما ای کاش کمی به اطراف دیگر کاراته هم توجه میداشتند. متاسفانه این بی توجهی ها منشا ایجاد حواشی در کاراته قم شد. انقدر از سوی مدیران ورزشی این گروه دیده نشدند تا کارد به استخوان رسید وگرنه جماعت کاراته خیلی نجیب است. استاد خلیلی، استاد بیطرفان، استاد دهپرور، استاد عموزاده، استاد عبدالحسینی وزنه های بزرگی برای هر استانی هستند؛ اما ببینید چه شد که این بزرگواران مجبور شدند وارد عمل شوند. کار متاسفانه به جایی رسید که از بی تدبیری حدود یکسال و نیم است کاراته قم متولی پر و پا قرص ندارد. هر مدیری ممکن است در هر مقامی اشتباه داشته باشد، اینکه اشتباهات را نمیپذیرند موضوع حاشیه سازی است. من هم ممکن است در دانشگاه یا اگر مجمع به بنده اعتماد کند، در هیئت اشتباه کنم. باید ظرفیت قبول اشتباهاتمان را داشته باشیم و برای جبران آن تلاش کنیم.

عملکرد آقای حاجی زاده را در مدت ۸ ماه سرپرستی چگونه ارزیابی می نمایید؟

ما میتوانستیم یک سهمیه المپیکی در کاراته قم داشته باشیم، اما از بی توجهی ها مدت زیادی است هیئت با سرپرست اداره میشود. سرپرست هم متاسفانه کار را جدی دنبال نکرد. من مصاحبه با اقای نخستین را هم خواندم. ایشان نظرشان این بود در دوره سرپرستی کاری نمیشود کرد. وقتی پاسخ این باشد قطعا نتیجه اش پسرفت در کاراته قم خواهد بود. نتیجه اش از دست رفتن سهمیه المپیک میشود. فاصله گرفتن قهرمانان و مربیان از قهرمانی و قهرمان پروری میشود. به عقیده بنده ما در این یکسال و نیم پسرفت داشتیم، یا دستکم پیشرفتی نداشتیم. رقبای ما در بقیه استان ها وقت گذاشتند، انرژی گذاشتند، برنامه ریزی کردند و مسلما از ما پیش افتادند. البته با تلاش دوباره، قابل جبران خواهد بود. کاراته قم پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری دارد که میشود با مدیریت و برنامه ی درست، از آنها به نحو احسن استفاده کرد. استاد دباغیان، استاد خلیلی، استاد بیطرفان، استاد دهپرور، استاد سلطانی و بسیاری از قهرمانان پیشین استان برای کل کاراته ایران کافی هستند چه برسد به استان، اینکه ما نتوانیم از این همه ظرفیت و استعداد استفاده کنیم دیگر از کم کاری ما خواهد بود. جایگاه استاد دباغیان فراتر از کشور است. وظیفه ما تلاش برای بازگرداندن جایگاه این بزرگان است. از کشورهای دیگر برای این بزرگان دست و پا میشکنند که تجارب خود را به ورزشکارانشان منتقل کننند و ما خودمان متاسفانه مدت زیادی است از آنها بهره کافی نبرده ایم. به شخصه گمان میکردم با حضور سرهنگ حاجی زاده شرایط بهتر شود، چه از نظر کم شدن حواشی و چه جذب اعتبار از طرف اداره کل. اما شرایط بدتر شد که بهتر نشد. حواشی دو چندان شد و عملا هیچ عملکرد فنی از سوی هیئت دیده نشد.

طرح و برنامه خودتان را برای اداره کاراته قم بیان نمائید و چقدر برای خودتان در برای در دست گرفتن ریاست هییت کاراته شانس قائل هستید؟

اولویت اصلی کم شدن حواشی، نزدیک نمودن طیف های مختلف کاراته به یکدیگر، توزیع عادلانه فرصتها و توجه به قهرمانان و پیشکسوتان و مربیان خواهد بود. در دوره کرونا باشگاه داران کم ضرر ندیدند. وظیفه بنده رسیدگی و پیگیری مشکلات آنها است. آیا در حال حاضر ورزشکاری در قم به بزرگی مهدی زاده داریم؟ خب ایشان وقت و زندگی اش را وقف کاراته کرده است، اتفاقا الان باید به مهدی زاده رسیدگی کنیم؛ اگر به المپیک میرفت که هزارجا می آمدند و به ایشان رسیدگی میکردند. برنامه دیگر من ساماندهی و تدوین آیین نامه نحوه عضویت افراد در مجمع کاراته با استفاده از نظرات تمام جامعه کاراته قم خواهد بود. ما باید دنبال این باشیم تا حد امکان حاشیه را از کاراته قم دور کنیم. تا الان همین انتخاب کاندیداهای عضویت در مجمع حواشی بسیار ایجاد کرده است.

در مورد شانس بنده برای در دست گرفتن ریاست هیئت هم باید عرض کنم بنده تا جایی که امکان دارد تلاش میکنم و برنامه ها را خدمت اعضای احتمالی عرض کرده ام. هدفم کمک به کاراته است و اگر خدا بخواهد با افتخار در خدمت جامعه کاراته خواهم بود و چنانچه صلاح بر عدم حضور من باشد، با تمام توان آماده همکاری هستم و پیگیر جدی کاراته خواهم بود.

پایان مصاحبه/ محدثه جلالی/ خبرگزاری ورزش و جامعه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *