خانه / اخبار قم / مدیر کل ورزش و جوانان: هدف ما رعایت بی طرفی است. مجمع پیشین کاراته ابطال شده است و با فعالیت های دیگر تحت الشعاع قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان: هدف ما رعایت بی طرفی است. مجمع پیشین کاراته ابطال شده است و با فعالیت های دیگر تحت الشعاع قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم، آقای دکتر رسول منعم ظهر چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹در مصاحبه ای اختصاصی با پایگاه خبری ورزش و جامعه پاسخگوی سوالات خبرنگار این خبرگزاری بودند.

این مصاحبه در حالی صورت گرفت که پیش از این در مقاله ای که در پایگاه خبری ورزش و جوانان، متعاقب جلسه مطبوعاتی مدیر کل با خبرنگاران و بمناسبت روز خبرنگار برگزار گردیده بود، انتقادات صریحی از ایشان بیان شده بود، اما با این وجود، ایشان درخواست این پایگاه خبری را برای انجام مصاحبه مورد قبول قرار داده و پاسخگوی سوالات بودند و گذشته از انتقاداتی که نسبت به ایشان بیان گردید، باید این رفتار حرفه ای ایشان را مورد تقدیر قرار داد.

این مصاحبه که در دفتر کار منعم و در حضور مدیر محترم روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان، سعید معارف وند صورت گرفت با سوال اول خبرنگار مبنی بر بیان فعالیت های صورت گرفته در دو بخش ورزش و جوانان در ایام شیوع ویروس کرونا آغازگردید. رسول منعم در پاسخ به این سوال اشاره داشتند: از اقدامات صورت گرفته، تشکیل ستاد کرونا در ورزش استان بوده که با حضور نماینده مرکز بهداشت، هیئت پزشکی ورزشی، معاونین و واحدهای نظارتی اداره کل ورزش و جوانان بوده که تاکنون شش جلسه در این خصوص تشکیل گردیده است. در ابتدای شیوع، موضوع تعطیلی اماکن و مراکز تجمع ورزشی را مدنظر قرار داده و با برنامه های کشوری و استانی در این خصوص هماهنگ شدیم. یکی از استان هایی بوده ایم که به جای اینکه صرفا موضوع تعطیلی اماکن را دنبال کنیم، تلاش کردیم نظارت را قوی تر نموده تا بتوانیم ضمن دنبال نمودن فعالیت ها و خدمات، پروتکل های بهداشتی را رعایت نموده باشیم. همچنین در بحث خدمات دهی به باشگاه های ورزشی، تفاهم نامه ای با بانک ملی منعقد و طی آن مبلغی بالغ بر ده میلیارد ریال در قالب تسهیلات قرض الحسنه در اختیار مدیران باشگاه ها و مربیان قرار داده ایم. همچنین تسهیلاتی از طریق صندوق کارآفرینی امید برای مدیران باشگاه ها با سود چهار درصد به مبلغ سی میلیون تومان برای هر مرکز ورزشی تدارک دیده شد (لازم به ذکر است این تسهیلات دارای مبلغ پانزده میلیون تومان مسدودی می باشد!). سمن ها و هیئت های ورزشی نیز در ایام کرونا فعالیت های بسیار مناسبی انجام داده اند که شامل اموزش های مجازی روانشناسی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، انتشار کلیپ های ورزشی، گندزدایی و ضدعفونی امکان و معابر و همچنین شرکت موثر سمن های جوانان در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با پویش همت مومنانه و جمع آوری و توزیع بسته های حمایتی برای اقشار کم درآمد و محروم استان بوده است.

سوال دیگر خبرنگار ورزش و جامعه از مدیر کل ورزش و جوانان اینگونه مطرح گردید که بنظر میرسد بخش جوانان در اداره کل، نسبت به بخش ورزش موفق تر عمل کرده است. آیا برای بهبود بخش ورزش برنامه خاصی مدنظر دارید؟ که رسول منعم اینگونه پاسخ دادند: ما همزمان هم موضوع ورزش و هم موضوع جوانان را پیگیر هستیم و کار را پیش میبریم. بخش ورزش با توجه به شرایط شیوع بیماری بطور کل در کشور تحت تاثیر قرار گرفته است و ناگزیر در بخش ورزش و بخصوص ورزش قهرمانی دچار مشکل شده ایم اما در کل بخش ورزش شرایط مناسبی در قم نسبت به گذشته داشته است. پس از سی سال در قم، سهمیه المپیک در رشته کشتی فرنگی دریافت نموده ایم و در رشته های پارالمپیکی بسکتبال و والیبال نشسته، نماینده در تیم های ملی داریم. ۱۶۰۰ عنوان انفرادی و حدود ۱۲۰ عنوان تیمی را در سطح کشوری در سال گذشته اخذ نموده ایم و اعتقاد داریم شرایط ورزش قم در شرایط مناسب تری نسبت به گذشته قرار دارد. ۳۶ مجمع استانی هیئت های ورزشی را در استان برگزار کرده ایم که در ۳۲ تای آنها روسای فدراسیون ها در استان حاضر شدند و آمار بی نظیری از این حیث برجا گذاشته ایم. تیم های حاضر در لیگ های کشوری نیز حضور موفق داشته اند و تلاش کرده ایم زیرساخت های لازم را برای حضور فعال حدود ۹۰ تیم لیگی فراهم نماییم.
منعم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر علت حضور کارمندان اداره کل در سمت های سرپرستی هیئت های ورزشی اشاره داشتند: هدف ما رعایت بی طرفی در موضوع انتخاب روسای هیئت ها است.

سوال دیگر مطرح شده بحث حواشی موجود در ورزش قم بود و چرایی عدم مدیریت و میانجی گری این حواشی از سوی مدیر کل ورزش استان (بطور مثال رشته ورزشی کاراته). دکتر رسول منعم در پاسخ اشاره داشتند که اولین کاری که در موضوع کاراته صورت پذیرفت، گرفتن حق رای از رئیس هیئت و تعیین سرپرست برای هیئت بود (که این موضوع باوجود اینکه به مدد پیگیری های مکرر طیف های مختلف کاراته صورت گرفت، اما نمیتوان از حسن نظر مدیرکل گذر نمود). ایشان اضافه نمودند در فرایند رای گیری، سه رای سفید اخذ شده مربوط به شهرستان ها وبخش های اداره کل بود که نشان دهنده نیت ما مبنی بر رعایت بی طرفی بود. (در این خصوص دو نکته بنظر میرسد: یکی اینکه اگر هدف رعایت بی طرفی بوده پس چرا خود ایشان رای را به کاندیدای خاصی اختصاص دادند. گرچه این حق مدیرکل بوده است و نمیتوان ایشان را به این دلیل نقد نمود اما اگر بنا بر بی طرفی بوده است، بنظر میرسد این موضوع رعایت نشده است. نکته دوم و مهم دیگر نیز این موضوع است که مدیر کل ورزش یک استان بعنوان متولی اصلی ورزش استان و بعنوان مطلع اصلی از وضعیت رشته های ورزشی مختلف، اتفاقا باید در بحث رای گیری نظر قاطع و محکم داشته باشد و این شرایط را با استفاده از رای نمایندگان شهرستان های استان مدیریت و کنترل کند که متاسفانه در جریان رای گیری دور قبل انتخاب رئیس هیئت کاراته اینگونه عمل نشد و منجر به ایجاد حواشی بسیار شد).

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پاسخ به چرایی دیر عمل کردن در ابطال حکم ریاست پیشین و اعلان سرپرست جدید برای هیئت کاراته، پس از دستور اخیر معاونت ورزش وزارت ورزش و جوانان و همچنین مدیریت مناسب و منصفانه در چینش اعضای مجمع عنوان نمودند: ما بایستی در سه بند ذکر شده در نامه معاونت ورزش وزارتخانه، قطعا بایستی تجدید نظر کنیم و تلاش میکنیم آنچه مدنظر طرفین است رعایت گردد. (متاسفانه ایشان دلیل مشخصی برای تعلل در ابطال حکم رئیس پیشین هیئت عنوان ننمودند).

سوال پایانی طرح شده در این جلسه فعالیت های صورت گرفته نظیر جمع آوری امضا به روش های عجیب و غریب نظیر حضور در یک باشگاه ورزشی خاص در زمان عدم حضور مربی باشگاه برای به تاخیر انداختن اجرای حکم ابطال ریاست هیئت توسط طیفی خاص بود که مدیرکل ورزش و جوانان اینگونه پاسخ دادند که: مجمع پیشین ابطال گردیده است و این موضوع تمام شده است و ما سرپرست را بزودی معرفی خواهیم کرد و بحثی است که باید اجرا شود و با این فعالیت ها تحت شعاع قرار نخواهد گرفت.

محدثه جلالی، پایگاه خبری ورزش و جامعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *