خانه / تازه های ورزشی / مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، از بسته شدن پرونده عزیزی‌خادم تا معرفی رئیس جدید در شهریورماه

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، از بسته شدن پرونده عزیزی‌خادم تا معرفی رئیس جدید در شهریورماه

 

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هم اکنون ده خرداد در محل هتل المپیک در حال برکزاری است و  خبرنگار ورزش و‌جامعه در محل مجمع حاضر میباشد

دبیر کل فدراسیون فوتبال، از اعضای مجمع خواست دستور عزل موقت عزیزی خادم از دستور جلسه حذف گردد

در غیاب حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که در جشن قهرمانی استقلال هم حضور نداشت معاون وی محمد پولادگر در این مراسم حضور دارد.

در ابتدای جلسه یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت درگذشتگان فوتبالی انجام شد.

طبق اعلام حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون، این مجمع با حضور ۷۸ عضو مجمع برگزار می‌شود. در شرایطی که مجمع فدراسیون فوتبال ۸۷ عضو دارای حق رأی دارد.

با وجود تهدیدهای اخیر شهاب عزیزی خادم از ابتدای جلسه خبری از حضور رئیس معزول فدراسیون که با حکم کمیته اخلاق و استیناف ۲ سال از حضور در هرگونه فعالیت مربوط به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم شده نبود اما حسن کامرانی فر در اعلام دستور جلسه بند عزل مربوط به وی را هم قرائت کرد.

اعضای تیم ملی هم در حاشیه برگزاری مجمع در رستوران هتل المپیک مشغول صرف صبحانه شدند اما بسیاری از آنها به اعضای مجمع بی‌توجه بودند.

دستور جلسه مجمع قبلی در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۹ با رأی قاطع اکثریت آرا تصویب شد.

کامرانی گفت: با توجه به اینکه باید ۲۱ روز قبل دستور جلسه را به اعضا اعلام می‌کردیم و پس از این تاریخ حکم کمیته اخلاق و استیناف درمورد عزیزی خادم اعلام شد درمورد بند ۱۴ دستور جلسه (مربوط به عزل عزیزی خادم) را اعلام می‌کنم.

عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان با اشاره به شرایط عزل عزیزی خادم به هیئت رئیسه اعتراض کرد که چرا هیچ دلیلی برای این تصمیم به اعضای مجمع اعلام نشد؟ اعتراض دیگر او عدم برگزاری مجمع در سال ۱۴۰۰ از سوی هیئت رئیسه بود و اعلام کرد حتی اگر رئیس فدراسیون به هر دلیلی قصد برگزاری مجمع را نداشته باشد، هیئت رئیسه به لحاظ قانونی می‌تواند مجمع را برگزار کند و چرا این اقدام را انجام نداده است؟

فرآیند رأی گیری برای عزل احسان اصولی، احمدرضا براتی، طهمورث حیدری و مهرداد سراجی چهار عضو هیئت رئیسه به صورت مجزا انجام می‌گیرد. روی برگه رأی پرسیده شده با عزل فرد مورد نظر موافق هستند یا خیر که رأی دهندگان باید گزینه بله یا خیر را انتخاب کنند. با اعلام کامرانی‌فر و طبق اساسنامه نیز، عزل ارکان فدراسیون در صورتی رأی می‌آورد که دو سوم رأی دهندگان به عزل آنها رأی دهند.

رأی گیری در خصوص عزل چهار عضو هیئت رئیسه به پایان رسید تا مجمع برای شمارش آرا، متوقف شود. با اعلام کامرانی‌فر، نماینده بازرسی کل کشور در مجمع حضور داشته و فرایند مجمع و انتخابات را زیر نظر دارد.

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در هنگام شمارش آرا اعلام کرد بر اساس بند ۲ ماده ۲۵ اساسنامه برای اعتبار یک مصوبه کسب اکثریت بیش از ۵۰ درصد آرای مأخوذه کافی است، مگر اینکه در اساسنامه به گونه دیگری تصویب شده باشد. همچنین اعلام شد آرای سفید، آرای باطله و آرای الکترونیک به هر طریقی دستکاری شده باشد به علاوه آرای ممتنع به هنگام محاسبه، در محاسبه اکثریت قرار نمی‌گیرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال طبق بند ۴ ماده ۳۷ نیز اعلام کرد رأی گیری در مورد پیشنهاد عزل در هیئت رئیسه/ مجمع عمومی باید به صورت مکتوب و مخفی باشد (که انجام شد) و پیشنهاد عزل در صورتی تصویب می‌شود که دو سوم آرای مأخوذه به آن رأی مثبت دهند.

کامرانی‌فر با این توضیح اعلام کرد آرای مخدوش، سفید یا باطله از جمع آرا از جمع آرا خارج می‌شود و با دو سوم آرای معتبر مأخوذه (نه آرای وارد شده به صندوق) به نتیجه می‌رسد.

عزل احسان اصولی با ۴۸ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۳ رأی مخدوش یا باطله رأی نیاورد و وی در هیئت رئیسه ماندگار شد.

عزل مهرداد سراجی با ۵۴ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و یک رأی مخدوش یا باطله، از هیئت رئیسه رأی آورد. با توجه به یک رأی مخدوش یا باطه، آرای مهرداد سراجی از ۸۰ رأی محاسبه شد که دو سوم آرای ۸۰ رأی، ۵۴ رأیی بود که به عزل او رأی موافق دادند. درباره عزل مهرداد سراجی پس از اینکه ۵۴ رأی موافق عزل و دو سوم آرای معتبر مأخوذه را داشت، تردید به وجود آمد که آیا ۵۴ رأی مأخوذه عزل او را قطعی خواهد کرد یا نه که پس از مشورت با نماینده فیفا، عزل سراجی قطعی شد.

عزل طهمورث حیدری با ۳۸ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و یک رأی باطله یا مخدوش، به نتیجه نرسید و این عضو هیئت رئیسه نیز در سمت خود ابقا شد.

عزل احمدرضا براتی با ۴۷ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالفت و ۲ رأی باطله یا مخدوش به نتیجه نرسید و این عضو هیئت رئیسه نیز ماندنی شد.

پس از پایان رأی گیری عزل چهار عضو هیئت رئیسه که با ابقای اصولی، براتی و حیدری همراه شد و عزل سراجی را به همراه داشت، بند ۱۵ دستورجلسه هیئت رئیسه در خصوص استمرار فعالیت ارکان قضایی حاضر (انضباطی، اخلاق و استیناف) تا مجمع انتخاباتی آینده به رأی گذاشته شد که اعضای مجمع به ابقای این ارکان رأی دادند.

وحید فدایی سرپرست خزانه‌داری فدراسیون فوتبال تا مجمع آینده فدراسیون فوتبال و با تصویب مجمع، در سمت خودش ابقا شد.

اسماعیل حیدرپور، نماینده باشگاه شهر خودرو در مجمع فدراسیون فوتبال پس از پایان دستورجلسه مجمع اعلام کرد که رئیس فدراسیون به دلیل مسائلی عزل شد که هیئت رئیسه نیز در آن دخیل بودند و بهتر است اعضای هیئت رئیسه مسئولیت خود را بپذیرند. همانطور که مشخص نشد مقصر اتفاقات مشهد که بود. حیدرپور که روی انتقاداتش به احسان اصولی، رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی بود، اعلام کرد که باشگاه شهر خودرو به خاطر تصمیمات و عدم حمایت هیئت فوتبال استان به خاک سیاه نشست و ابراز امیدواری کرد که فوتبال ایران با تصمیمات این شخص به خاک سیاه ننشیند.

کامرانی‌فر اعلام کرد که با وجود عزل سراجی هیئت رئیسه از رسمیت نیفتاده و تا مجمع بعدی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

ادامه فعالیت میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون به رأی گذاشته شد و رأی آورد تا وی همچنان تا روز ۸ شهریور که انتخابات فدراسیون برگزار می‌شود، در این سمت فعالیت کند.

سعید داودابادی / ورزش و جامعه / ۱۰ شهریور  ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *