خانه / اخبار ورزشی جهان / کسب ۲ سهمیه دیگر المپیک کاراته زنان دور از انتظار نیست

کسب ۲ سهمیه دیگر المپیک کاراته زنان دور از انتظار نیست

به گفته سمانه خوشقدم ،مرحله چهارم اردوی آماده سازی تیم ملی از ۱۸ بهمن ماه آغاز شده تا بتوان ۲ سهمیه دیگر در این ورزش را در بازیهای المپیک بدست آوریم.

وی با بیان اینکه به علت شیوع کرونا اردوهای خارجی لیسبون پرتغال و باکو آذربایجان لغو شده است، گفت: اردو خارجی پیش رو تیم ملی به مدت سه روز (۲۲ تا ۲۴ اسفند) در ترکیه برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی کاراته زنان با اشاره به اینکه هم اینک سهمیه المپیکی حمیده عباسعلی برای کشورمان قطعی است افزود: در نظر داریم تا ۲۰ فرودین با توجه به حفظ اختلاف امتیاز سارا بهمنیار بتوان در رقابت های مراکش دومین سهمیه تیمی خود را قطعی کنیم.

به گفته خوشقدم هر تیم (مردان و زنان) دارای سه سهمیه است که در آخرین سهمیه گزینشی المپیک در فرانسه حضور رزیتا علیپور نهایی شود.

وی با بیان اینکه به عنوان مربی به توانایی و ظرفیت بازیکنانم ایمان دارم، خاطر نشان کرد: کسب ۲ سهمیه دیگر ناشدنی نیست بلکه امیدوارم این اتفاق برای کشورمان هرچه سریعتر در رقابت های گزینشی رخ دهد.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان گفت: به علت قرار گیری در سال منتهی به المپیک از نظر امکانات حمایت های خوبی از طریق فدراسیون کاراته برای دختران و پسران لحاظ می شود تا با تیمی یکدست شاهد اتفاقات ارزشمند در کسب مدال های رنگارنگ در این کارزار جهانی خواهیم بود.

گفتنی است که عباسعلی، علیپور و بهمنیار در اوزان ۶۸+، ۶۱- و ۵۰ کیلو گرم در این رقابت ها شرکت می کنند.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *