خانه / رشته های توپی / بسکتبال / کسب سهمیه المپیک در جام‌جهانی ساده نیست

کسب سهمیه المپیک در جام‌جهانی ساده نیست

صمد نیکخواه‌بهرامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره تدارکات تیم ملی پیش از جام‌جهانی بسکتبال اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورها برای حضور در جام‌جهانی چین آماده می‌شوند برنامه ریزی‌های خاص خود را دارند. با این شرایط فکر می‌کنم که دیدارهای تدارکاتی ما نیز با کیفیت بالایی برگزار خواهد شد و به آماده شدن بیشتر تیم ملی کمک می‌کند.

وی با اشاره به روند آماده‌سازی تیم ملی گفت: با شروع اردوها تمرینات پرفشاری داشتیم و اندک اندک از نظر بدنی آماده شدیم. تمرین‌های خوبی داشتیم و اکنون تیم در شرایطی قرار دارد که باید مسابقه بدهد. قطعاً با شروع شدن برنامه‌های تدارکاتی روند رو به رشد بیشتری بدست می‌آوریم و آماده‌تر می‌شویم.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۹ چیست؟ گفت: در بسکتبال جایی برای پیش‌بینی وجود ندارد اما مطمئن هستم که همه بازیکنان با تمام توان وارد میدان می‌شوند و در هیچ مسابقه‌ای از پیش بازنده نخواهند بود.

وی افزود: تلاشمان این است که حداقل عملکردی بهتر از دوره‌های قبل داشته‌باشیم. باید بدانیم که نتیجه‌گیری در جام‌جهانی بسکتبال کار ساده‌ای نیست به خصوص در این دوره که این تورنمنت سهمیه المپیک را هم دارد و قطعاً کیفیت کار بالاتر خواهد رفت.

نیکخواه‌بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا تدارکات پیش‌بینی شده برای تیم ملی کافی است؟ تصریح کرد: به نظرم تعداد اعزام‌ها و مسابقه‌های تدارکاتی کافی است. البته زمان دیگری هم نیست که بخواهیم مثلاً تورنمنت دیگری داشته باشیم. تیم ملی قبل از جام‌جهانی هم به چین می‌رود و در یک تورنمنت حضور دارد. حضور در تورنمنت چین هم برایمان خوب است و با آب و هوای این کشور هماهنگ می‌شویم.

ملی‌پوش با تجربه بسکتبال ایران با اشاره به سطح بالای رقابت‌های جام‌جهانی بیان کرد: جام‌جهانی همیشه با کیفیت بالایی برگزار شده‌است. از این دوره سهمیه المپیک هم در آن توزیع می‌شود و اهمیتش بیشتر خواهد شد. هر بازی دشوار است و واقعاً کسی نمی‌تواند نتایج را پیش‌بینی کند.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در جام جهانی به عنوان بهترین تیم آسیایی می‌رسد و المپیکی خواهد شد یا نه؟ بیان کرد: اگر کسی چنین تصوری داشته باشد از بسکتبال و جام‌جهانی شناختی ندارد. ما تیم ضعیفی نیستیم و تمام تلاشمان کسب موفقیت است اما جام‌جهانی میدانی نیست که از امروز بخواهیم درباره آن و نتایج تیم‌ها در آن صحبت کنیم و پیش‌بینی داشته باشیم. ۳۲ تیم وارد این تورنمنت می‌شوند که در میان آنها چند تیم مدعی سکو هستند و باقی سهمیه المپیک می‌خواهند.

وی افزود: مدعیان آسیا هم می‌خواهند به سهمیه المپیک برسند. از امروز نمی‌توان گفت کدام تیم المپیکی می‌شود. قطعاً باید مسابقات آغاز شود و بعد شاهد تلاش ورزشکاران بود. همه بازیکنان تیم ملی ایران، همه ۱۲ نفری که در نهایت به چین اعزام می‌شوند به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند و چیزی در این مسیر کم نمی‌گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *