خانه / اخبار قم / حاجی زاده سرپرست هیئت کاراته قم:بی مهری به برخی گروه ها، عامل ایجاد حواشی درکاراته قم بوده است.

حاجی زاده سرپرست هیئت کاراته قم:بی مهری به برخی گروه ها، عامل ایجاد حواشی درکاراته قم بوده است.

مهرداد حاجی زاده، سرپرست هیئت کاراته استان قم در مصاحیه ای اختصاصی با ورزش و جامعه پاسخگوی سوالات در این زمینه بود. مهرداد حاجی زاده اخیرا و پس از تلاش ها و پیگیری های بخش بزرگی از جامعه کاراته قم در خصوص اعتراض به نتیجه اعلامی پس از برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست هیئت کاراته و بعد از ابطال حکم ریاست علیرضا برخوردار به سرپرستی هیئت کاراته قم منصوب گردید. وی همزمان و در کرسی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، موفق عمل نموده و بواسطه پیشنهاد برخی افراد به مدیرکل ورزش و جوانان قم جهت ابلاغ حکم سرپرستی به سید حسن طباطبایی (رئیس فدراسیون کاراته) معرفی گردید. حاجی زاده قریب یک ماه است که راهبری کاراته قم را در دست دارد. علیرغم مشغله کاری بالا، دعوت خبرنگار ورزش و جامعه با روی باز از سوی ایشان پذیرفته شد. در اینجا خلاصه ای از مصاحبه با ایشان آورده شده است.
– آیا برای حضور در انتخابات هیئت کاراته قم برنامه ای دارید؟
اجازه دهید در این خصوص صحبتی نکنیم چرا که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ام.
– درخصوص حواشی کاراته قم، آیا اطلاعات دقیقی دارید؟ و برای مدیریت آن چه برنامه ای مدنظر دارید؟
این حواشی را بررسی کردیم و این حواشی عمدتا قابل حل هستند. بخشی از آنها سوء تفاهماتی بوده است که بدلیل کم مهری و یا بی مهری هایی است که از جانب برخی افراد صورت گرفت و همه گروه ها را ندیدند و از تمام ظرفیت ها استفاده نکردند. بنده تلاش خواهم کرد که زمینه های ایجاد چالش را حذف نموده و جانب انصاف و عدالت را در فرایند مدیریت هیئت داشته باشیم و جایگاه و هویت پیشکسوتان و قهرمانان و زحمتشکان کاراته را به ایشان بازگردانیم.
باید افرادی که با بی مهری تاکنون دیده نشده اند را مورد حمایت قرار دهیم. وضعیت خانه کاراته قم، متاسفانه شرایط مناسبی را دنبال نکرده است و حتما جزء اولویت های کاری ما بهبود این شرایط است.
– با توجه به مسائل و مشکلات پیرامون موضوعات مالی در هیئت کاراته، آیا مسئولین پیشین مدارک و مستندات مالی را در اختیار شما قرار داده اند؟ و آیا برای شفاف سازی دقیق، قصد بکارگیری یک حسابرس رسمی را دارید؟
من از زمان شروع کار خود، شفافیت مالی را در دستور کار خود قرار داده ام. بررسی های مالی باید از طریق جمعدار مالی اداره کل و یک گروه کارشناسی پیگیری شود. اینکه در دوره قبل چه شده است باید بررسی شود اما از راه قانونی.
– در مورد انتصاب دبیر و نائب رئیس آیا خودتان روی این افراد شناخت داشتید یا از گروهی مشورت گرفتید؟
البته شناخت قبلی خود را با مشورت و استعلاماتی که گرفتم، تکمیل نمودم. از افرادی که شناخت بیشتری نسبت به افراد در کاراته داشتند هم استفاده کردم. آقای نخستین را بعنوان دبیر معرفی کردیم که فردی است که مورد توافق تمام جامعه کاراته است و تاکنون هم اعتراض و گلایه ای نسبت به این انتصاب دریافت نکرده ایم.
آنچه در بالا آورده شد، چکیده ی مصاحبه با مهرداد حاجی زاده، سرپرست هیئت کاراته قم با پایگاه خبری ورزش و جامعه بود
کاراته قم بدلیل منفعت طلبی و تکروی ها از سوی گروهی کوچک، مدت بسیاری است موفقیت خاصی به جز درخشش های مقطعی که همگی حاصل فعالیت مربیان در باشگاه های خود که اتفاقا عمدتا به آن طیف خاص مورد حمایت هیئت کاراته هم تعلق نداشته اند، عملکرد قابل ذکری از خود نداشته است. بخش بزرگ آنچه عملکرد مثبت کاراته قم معرفی میگردد، شانس بسیار اندک دریافت سهمیه المپیک توسط یکی از کاراته کاهای قمی است که پیرامون نحوه حضور وی در اردوهای تیم ملی، اخیرا حرف و حدیث های بسیاری در رسانه ها شکل گرفته است. مسئولین هیئت کاراته پیشین در حالی صحبت از موفقیت در دوران تصدی خود میکنند که هیچگاه عملکرد قابل دفاعی در حمایت از مربیان بزرگی چون خلیلی، بیطرفان، دهپرور، سلطانی و بسیاری مربی موفق دیگر و یا قهرمانانی بزرگ چون عموزاده، جعفری و عبدالحسینی را نداشته اند.
به هر روی مهرداد حاجی زاده قطعا درایت کافی را خواهد داشت که در تصمیمات خود شتابزده عمل ننماید و مدیرکل محترم ورزش استان قم، رسول منعم نیز بدون شک اشتباه گذشته را تکرار نخواهد کرد. چرا که هر دوی این نفرات مدیران مدبر و با تجربه ای هستند.
شناسایی افراد توانمند که ازهمه لحاظ جامعیت داشته باشند و مهمتر آنکه مقبولیت داشته باشند در کاراته قم کاری مشکل نخواهد بود. تنها وجود نام برخی چهره های بزرگ همانند مهدی عموزاده، مجید عبدالحسینی، مهدی جعفری و … در هیات کاراته، میتواند فرصتهای ویژه ای را هم برای کاراته و هم برای ورزش قم به ارمغان آورد.
البته نباید غافل بود که دکترحاجی زاده با توجه به جایگاه وحساسیت شغلی و تجارب و دانشی که در استان قم داشته، قادر خواهند بود شرایط مساعدی را در کاراته قم ایجاد نمایند. فرصتی که در اختیار حاجی زاده قرار دارد فرصتی دوراهه هست که یکی به صواب نزدیک است و آن یکی به ناصواب. بدلیل انحصار و نابسامانی شاید بتوان گفت در تاریخ کاراته قم علی رغم وجود شایستگان و فرهیختگان صالح و لیاقت سفیدپوشان و بزرگان و قهرمانان نامی، هنوز کاراته قم، مدیری در قد و اندازه حاجی زاده را تجربه نکرده است.
کاراته، ورزش اول استان قم است و هر اقدام شتابزده به مصلحت نخواهد بود. بنظر میرسد سفید پوشان کاراته به هوشیاری و بیداری لازم رسیده اند و بی عدالتی و انحصار را برنخواهند تافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *