خانه / اخبار قم / مصاحبه با دکتر حسن سلطانی درباره ی گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی موسسه آموزش عالی طلوع مهر قم

مصاحبه با دکتر حسن سلطانی درباره ی گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی موسسه آموزش عالی طلوع مهر قم

بسمه تعالی
دکتر حسن سلطانی دانش آموخته دکترای تربیت بدنی و علوم ورزشی و از حقوقدانان باتجربه می باشند که ضمن فعالیت حرفه ای در امور حقوقی و همچنین سوابق درخشانی در امر ورزش دارند. ایشان که از پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان و داوران بین المللی کاراته در استان قم می باشند، حضوری موثر در محافل علمی حقوق ورزش را در کارنامه دارند که می توان به مسئولیتشان به عنوان مدیر گروه تربیت بدنی وعلوم ورزشی موسسه آموزش عالی طلوع مهر که از موسسات موفق علوم انسانی کشور می باشند، اشاره کرد. در همین راستا مصاحبه ای با ایشان در خصوص فعالیت گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی موسسه آموزش عالی طلوع مهر قم انجام شده که در ذیل به سمع و نظر مخاطبین عزیز می رسد:
سوال۱: لطفا تاریخچه ای از راه اندازی و فعالیت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در موسسه طلوع مهر بیان فرمائید:
پاسخ:
از تاسیس موسسه آموزش عالی طلوع مهر بیش از یک دهه می گذرد و توانسته به عنوان یکی از موسسات برتر علوم انسانی کشور فعالیت نماید و در راستای توسعه رشته های تحصیلی خود بنابر اهمیت و نقش موثری که تربیت بدنی و ورزش در ارتقاء سلامت و نشاط جامعه دارد، رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی پیوسته، از سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در این دانشگاه راه اندازی و صورت مستقل در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت خود را دنبال می کند و تاکنون دو دوره دانشجو پذیرش کرده است.
البته مسئولان محترم موسسه آموزش عالی طلوع مهر درجهت رفاه حال دانش آموختگان و علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع مختلف علوم ورزشی بصورت همزمان پیگیری های خود را در جهت دریافت مجوز راه اندازی مقاطع تحصیلی کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد این رشته نیز دنبال کردند و به یاری خداوند از سال تحصیلی جاری( ۹۸-۹۹ ) در دو مقطع کارشناسی ناپیوسته تربیت بدنی و علوم ورزشی و کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی نیز پذیرش دانشجو کلید می خورد. این فرصت مغتنمی برای فارغ التحصیلان کاردانی تربیت بدنی و همچنین کارشناسی است تا با طیب خاطر در استان خودشان ادامه تحصیل دهند و از سفر به دیگر شهرها و صرف هزینه های پیرامونی پرهیز شود.
علاقه مندان ادامه تحصیل در این دانشگاه می توانند به دو روش باآزمون و بدون آزمون در هر سه مقطع اشاره شده اقدام به ثبت نام و ادامه تحصیل نمایند.
سوال۲:
از نظر شما رشته تربیت بدنی از چه ویژگیهای برخوردار است؟
پاسخ:
همانطور که مستحضرید این رشته از جمله رشته های پرطرفدار و کاربردی در سطح جامعه ملی و بین المللی است. فارغ التحصیلان این رشته در طول دوران تحصیل با گذراندن واحدهای عملی با مهارت های مختلف ورزشی آشنا می شوند و ناگزیر از آمادگی جسمانی خوبی بهره مند خواهند شد. علاوه برآن بصورت نظری و تئوری نیز علوم ورزشی مختلف به ویژه علم تمرین، تغذیه، آناتومی و فیزلوژی انسان، بیومکانیک، بیوشیمی، سیستم های انرژی بدن انسان، مدیریت ورزش، حقوق ورزش، جامعه شناسی و.. بصورت کلاسیک و علمی فرا خواهند گرفت. بنابراین دانشجویان این رشته عمدتا از سلامت جسمی و روحی مناسب و نشاط و انرژی بالایی برخوردارند. این فاکتورها باعث می شود تا فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ضمن اینکه بتوانند تحصیلات خود را تا درجات عالی ارشد و دکتری ادامه دهند؛ برای اشتغال نیز از فرصت های شغلی همچون مربی و معلم ورزش، کارشناس، مدیر و… در مراکز علمی آموزش و پرورش، آموزش عالی، سازمان های ورزشی، باشگاه های خصوصی و دولتی و… را تعقیب و تضمین نمایند. مضاف بر اینکه تجربه نشان می دهد متخصصان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی نقش موثری در توسعه و ترویج ورزش در سطح جامعه بخصوص خانواده ها دارند و معمولا مشاوران خوبی برای اطرافیان در خصوص فعالیت های ورزشی، تغذیه و… می باشند.
سوال ۳:
به نظر شما موسسه آموزشی طلوع مهر به چه میزان می تواند در توسعه و موفقیت رشته تربیت بدنی به ویژه در استان قم موثر باشد:
پاسخ:
سوال بسیار خوبی است. بطور کلی برای موفقیت یک گروه آموزشی مشخصا برنامه ریزی آموزشی، بکارگیری اساتید توانا، فراهم آوری امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی نقش تعیین کننده دارند. در همین راستا خوشبختانه گروه آموزشی تربیت بدنی و علوم ورزشی موسسه طلوع مهر نیز با انجام برنامه ریزی آموزشی مناسب، تلاش نموده تا با شناسایی اساتید توانمند این رشته که عمدتا دارای تحصیلات دکتری یا دانشجوی دکتری هستند، از ظرفیت اساتید سرشناس و صاحب نظر رشته تربیت بدنی و اعضای هیات علمی سایر مراکز آموزشی نیز بهره مند باشد. نکته دیگر آنکه با توجه به ظرفیت خوبی که در استان قم وجود دارد و از طرفی این دانشگاه هم از جمله مراکز آموزشی است که واحد خواهران و برادران بطور مستقل فعالیت می کنند، توانسته برای انتخاب اساتید بخش خانم ها عمدتا از بین اساتید زن و اساتید بخش برادران نیز از بین اساتید مرد استفاده شود.
ضمنا این موسسه از امکانات فیزیکی بسیارخوبی نیز برخوردار است که در اختیار دانشجویان و اساتید قرارداده است. از اینرو با توجه به توضیحاتی که عرض شد می توان به برخی ویژگی‌های شاخص موسسه، ازجمله واقع شدن واحد خواهران در بخش مرکزی شهر (میدان رسالت) که دسترسی آسان و آرامش مناسبی برای خانواده ها فراهم ساخته و بهره مندی خانواده های معظم شهداء، طلاب و قهرمانان و نخبگان از تخفیف های ویژه و…، که برای اهالی شریف استان قم بخصوص خانواده های مذهبی انگیزه خوبی برای انتخاب این دانشگاه برای تحصیل فرزندانشان می باشد.
سوال۴:
جنابعالی توصیه خاصی در خصوص رشته تربیت بدنی یا موسسه آموزش عالی طلوع مهر دارید:
پاسخ :
به نظرم برای داشتن جامعه ای با نشاط ، پویا و سالم، ناگزیر به توسعه و ترویج ورزش خواهیم بود که این مهم با ارتقاء دانش ورزشی در سطح جامعه تسهیل می شود لذا تربیت کارشناسان و قشر تحصیل کرده در محیط آموزشی شایسته امری ضروری است، که انشااله سفیران لایقی برای دانش افزایی ورزش میان اقشار مختلف جامعه و نهادینه سازی آن جهت دستیابی ساده تر به این هدف باشیم. این موضوع در بخش بانوان با توجه به محدویت های زیرساختی و فرهنگی موجود در استان قم، دارای اهمیت بیشتری می باشد. لذا اکنون که فصل انتخاب رشته، پذیرش و ثبت نام در دانشگاه ها می باشد، استفاده از ظرفیت چنین موسسه ای در استان قم، با برنامه ها و بسترهای مناسب انگیزشی پیش بینی شده، فرصتی طلایی برای متقاضیان ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی در بخش آقایان و بانوان است، که ایجاب می کند در انتخاب محل تحصیل، حتما به موسسه طلوع مهر هم توجه و عنایت ویژه داشته باشند.
سوال۵:
ضمن تشکر، لطفا سخن پایانی خودتان را بیان فرمائید:
اینجانب به سهم خودم از «پایگاه اطلاع رسانی ورزش و جامعه» تقدیر و تشکر دارم و منتظر استقبال پرشور دانشجویان محترم، از رشته تربیت بدنی بویژه در دانشگاه طلوع مهر برای کمک به ارتقاء سلامت و نشاط جامعه می باشم.

 

 

?مشاوره پذیرش و ثبت نام:
? ۰۲۵-۳۲۸۱۰۰۰۶

? جهت کسب اطلاعات بیشتر عدد یک را به شماره ۳۰۰۰۷۳۷۰۷۰ پیامک فرمایید. (بدون هزینه)

? www.tolouemehr.ac.ir
?کانال ایتا:
eitaa.com/tolouemehr
?کانال سروش:
sapp.ir/tolouemehr.ac.ir
?کانال تلگرام:
telegram.me/joinchat/B3R2BTwaL5GCt3hI3m_sxg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *