خانه / دسته‌بندی نشده / مربی تیم ملی قایقرانی زنان: هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک است

مربی تیم ملی قایقرانی زنان: هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک است

«سولماز عباسی» که به تازگی هدایت تیم ملی روئینگ زنان ایران را برعهده گرفته با اشاره به شرایط دشوار کسب سهمیه المپیک گفت: این موضوع باعث نمی شود که برای این هدف اصلی تلاش نکنیم.

عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، افزود: از زمانی که هدایت ملی‌پوشان را برعهده گرفتم، تمرکزم بر این بود که بتوانم روند رو به رشد ملی‌پوشان را ادامه دهم. سال بسیار مهمی پیش‌روی ورزشکاران است و باید از هر نظر آنها را آماده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ملی‌پوشان به رقابت‌های قهرمانی جهان و انتخابی المپیک در اتریش اعزام می‌شوند؟ تصریح کرد: اگر قرار است به مسابقاتی اعزام شویم باید با آمادگی کامل برویم و نتیجه خوبی کسب کنیم. صرف حضور در مسابقات جهانی مناسب نیست. باید با قدرت و برای نتیجه‌ای خوب در مسابقات شرکت کنیم.

مربی تیم ملی روئینگ زنان ایران افزود: با رئیس فدراسیون نیز درباره این موضوع صحبت کرده‌ام و قرار شد که ملی‌پوشان در شرایطی که بتوانند در تمرینات رکوردهای مناسبی ثبت کنند به رقابت‌های قهرمانی جهان اعزام شوند.

وی درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی نیز بیان کرد: نگاه ویژه‌ای به این مسابقات که آذر ماه برگزار می شود، داریم و همه تلاش ما موفقیت در این پیکارها است. این مسابقات از چند نظر برایمان اهمیت دارد چرا که بعد از چند ماه تمرین، ملی‌پوشان مسابقه می‌دهند، هم اینکه می‌توانیم وضعیت آسیایی‌ها را محک بزنیم.

عباسی افزود: سال آینده باید در رقابت‌های انتخابی المپیک قاره‌ای شرکت کنیم و حضور در قهرمانی آسیا فرصت خوبی است تا ببینیم در چه شرایطی قرار داریم. به طور قطع مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند برای ما مفید باشد. باید با قدرت برای کسب نتایج درخشان آماده شویم.

مربی تیم ملی روئینگ بانوان خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما کسب سهمیه‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. البته از این دوره شرایط کسب سهمیه در رشته روئینگ دشوار شده اما این باعث نمی‌شود که تلاش نکنیم.

عباسی همچنین گفت: فدراسیون قایقرانی چند ماهی است که با مدیریت جدید فعالیتش را آغاز کرده و دغدغه آنها جبران کمبودها است که نیاز به زمان دارند. به امکانات جدید نیاز داریم که فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کنند تا کمبودها جبران شود.

وی افزود: «علیرضا سهرابیان» خود از خانواده قایقرانی است و بهتر از همه شرایط را درک می‌کند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم از فدراسیون حمایت می‌کنند و به طور قطع این حمایت و همکاری نتایج خوبی خواهد داشت و در آینده شاهد اتفاق‌های خوبی خواهیم بود. دغدغه ما این است که ملی‌پوشان که نماینده کشورمان در میادین بین‌المللی هستند با قدرت کار کنند. تجهیزاتی که خریداری شده با تلاش‌های فدراسیون و حمایت های وزارت ورزش به مجموعه اضافه می‌شود.

وی در پایان گفت: هر قدر حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بیشتر باشد انگیزه زنان قایقران کشورمان که همیشه نمایندگان قدرتمند برای ورزش کشور در رقابت‌های بین‌المللی بوده اند بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *