خانه / تازه های ورزشی / مربیان و ورزشکاران برتر کاراته ستاره‌دار می‌شوند

مربیان و ورزشکاران برتر کاراته ستاره‌دار می‌شوند

رئیس فدراسیون کاراته گفت: پس از این ۲۰ نفر اول ورزشکاران و مربیان هر وزن تحت عنوان «طرح نگاهداشت» بسته حمایتی دریافت خواهند کرد و به آنها مربیان سازنده و ستاره‌دار اطلاق خواهد شد.

 سید حسن طباطبایی در مجمع سالیانه هیأت کاراته استان زنجان اظهار کرد: زنجان از گذشته مربیان و داوران بین‌المللی خوبی در کاراته داشته است و در بخش باشگاهی، باشگاه‌های خوب و قدرتمندی در زنجان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه آرای حداکثری مجمع به ابقای رئیس هیأت در این سمت نشان از مقبولیت وی است و پشتوانه خوبی برایش محسوب می‌شود، تصریح کرد: تلاش‌های تیم مدیریتی هیأت زنجان و هم افزایی شکل گرفته بین اعضا بستر موفقیت را فراهم کرده است و امروز آمار ۳ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت برای کاراته استان آمار مطلوب و قابل قبولی است.

طباطبایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم وارسته بنیانگذار رشته کاراته در ایران در ششمین سالروز درگذشتش ابراز امیدواری کرد: ظرفیت‌های بالقوه استان زنجان با تلاش و هم‌افزایی بیشتر به فعل درآید.

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به حضور مربیان زنجانی در تیم ملی و دیگر کشورها اظهار داشت: ایران به لحاظ فنی یکی از بهترین کشورهای دنیا در کاراته است و استان زنجان نیز در این مجموعه به لحاظ فنی جایگاه خوبی دارد.

وی با بیان اینکه اگر استان‌ها ورزشکاران خود را به رنکینگ برسانند و به اردوی تیم ملی راه یابند از مربیان آنها هم در تیم ملی استفاده خواهیم کرد افزود: پس از این ۲۰ نفر اول ورزشکاران و مربیان هر وزن تحت عنوان طرح نگاهداشت بسته حمایتی دریافت خواهند کرد و به آنها مربیان سازنده و ستاره دار اطلاق خواهد شدح و این افراد مایت‌های ویژه مالی و آموزشی دریافت می‌کنند و حتی در برخی اعزام‌ها حضور خواهند داشت.

طباطبایی با اشاره به لغو و یا تعلیق بزرگترین رویدادهای ورزشی به دلیل کرونا در سال گذشته از برگزاری مسابقات کاراته در استانبول خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این رقابت‌ها لغو نشود.

در ادامه نیز معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: کاراته کشور به لحاظ تلاش‌های انجام شده روز به روز در مسیر توسعه و رشد قرار گرفته و کسب مدال‌های رنگارنگ، کاپ‌های مختلف و حداکثر سمهیه نشان از این مهم دارد.

محمدعلی حمزه‌پور گفت: باید از تنها فرصتی که فدراسیون جهانی در اختیار این رشته ورزشی قرار داده است نهایت استفاده را کرده و مدال‌های خوش رنگ کسب کنیم.

وی با بیان اینکه کاراته زنجان در ارزیابی اداره کل در سال گذشته رتبه اول آموزشی و فرهنگی هیأت‌های ورزشی استان را کسب کرده و سومین هیأت برتر استانی شناخته شد، تصریح کرد: در بحث همگانی نیز امروز بیش از ۲ هزار ورزشکار بیمه شده ورزشی در کاراته ثبت شده‌اند و این رقم نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیار مطلوبی داشته است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حضور مربیان زنجانی در تیم ملی و حتی در دیگر کشور‌ها ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مدون و استفاده از روش‌های نوین استعدایابی زنجان بتواند در آینده‌ای نزدیک در رده‌های مختلف سنی در تیم ملی نماینده داشته باشد.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با تاکید بر وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای عالی در استان به برتری دختران زنجانی در جوجیتسو در مسابقات اخیر اشاره کرد و افزود: در پسران نیز انتظار کسب مقام و طی مدارج بالا را داریم.

وی با اشاره به محدودیت و تعطیلی اماکن ورزشی در دوران شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: برخلاف صدور مجوز برای بازگشایی و آغاز به کار اماکن ورزشی در رشته‌های مختلف، رشته‌های برخوردی همچنان مجوز فعالیت ندارند و کاراته کاران به صورت فرم تمرین انجام می‌دهند.

حمزه‌پور حضور مربیان زنجانی در تیم ملی را مایه افتخار استان دانست و تاکید کرد: توسعه کاراته و برنامه‌های آن وقتی بروز و ظهور خواهد داشت که ورزشکاران استان نیز در تیم ملی حضور داشته باشند و این قله‌ای است که هنوز به آن نرسیده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *