خانه / رشته های رزمی / کاراته / سرمربی تیم ملی کاراته:‌ شورای المپیک آسیایی مانع از حذف کاراته خواهد شد

سرمربی تیم ملی کاراته:‌ شورای المپیک آسیایی مانع از حذف کاراته خواهد شد

با انتشار فهرست اولیه ی رشته های حاضر در بازی های آسیایی که قرار است در سال ۲۰۲۲ در چین برگزار شود مشخص شد که رشته ی کاراته در این فهرست غایب است.

شهرام هروی در گفتگو با خبرنگار آنا درباره حذف کاراته از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گفت: پیش‌ازاین فکر می‌کنم در بازی‌های آسیایی گوانگژو یا اینچئون بود که در مورد حذف کاراته از بازی‌های آسیایی خبری منتشرشده بود اما این اتفاق نیفتد. روز گذشته هم همین موضوع دوباره تکرار شد و در لیست اولیه رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ رشته کاراته حضور نداشت.

وی گفت: با توجه به اینکه درگذشته هم این اتفاقات رخ‌داده بود اما عملی نشده بود احتمال دارد امسال هم‌چنین شرایطی وجود داشته باشد و در جلسه بعدی که قرار است در مورد افزایش یا کاهش رشته‌ها صحبت کنند، رشته کاراته به جمع رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی برگردد.

سرمربی تیم ملی کاراته کشورمان گفت: کاراته در آسیا پشتوانه قوی دارد و به‌طور حتم شورای المپیک آسیایی مانع از حذف کاراته در بازی‌های آسیایی خواهد شد. متأسفانه در این چند وقت اخیر اخبار خوبی از کاراته نشنیدیم و حذف از بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۴ باعث نگرانی همه شده است. اما ما به حضور کاراته در بازی‌های آسیایی و المپیک خوش‌بین هستیم. کاراته در آسیا دارای پتانسیل انسانی بالایی است و در ایران هم این رشته از بازوان اصلی ورزش محسوب می‌شود و به‌طور حتم حضور این رشته در آسیا و المپیک به ارتقای رنکینگ ایران کمک خواهد کرد.

هروی در پایان تأکید کرد: خوشبختانه با عضویت صالحی امیری به‌عنوان عضو هیئت اجرایی شورای المپیک آسیایی ما امیدوار هستیم که شرایط به سود کاراته برگردد و به‌احتمال‌ زیاد با رایزنی‌ها و مذاکراتی که در جلسه خواهد شد، کاراته در بازی‌های آسیایی ماندنی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *