خانه / تازه های ورزشی / دارنده سهمیه المپیک کاراته زنان: آمادگی خود را برای بازی‌ها حفظ می‌کنم

دارنده سهمیه المپیک کاراته زنان: آمادگی خود را برای بازی‌ها حفظ می‌کنم

 دارنده سهمیه المپیک توکیو در رشته کاراته زنان با بیان اینکه تعویق این بازیها می‌تواند شرایط ورزشکاران را تحت تاثیر خود قرار دهد گفت: با برگزاری اردوهای آماده‌سازی مختلف شرایط بازی و بدنی خود را برای رقابت‌های المپیک حفظ خواهم کرد.

حمیده عباسعلی روز دوشنبه اظهار کرد: با توجه به تعویق بازیها به علت شیوع کرونا، با تمرینات فشرده و اردوهای آمادگی مختلف شرایط بازی و فیزیک بدنی خود را همچنان حفظ خواهم کرد.

وی با بیان اینکه با صحبت های مسئولان مسابقات المپیک، این رویداد در ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد گفت: همه ورزشکاران در این بازیها با سپری کردن شرایط سخت به دنبال کسب مدال در المپیک هستند.

این دارنده سهمیه المپیک در پاسخ به این سوال که شرایط را در این بازیها چگونه ارزیابی می کنید اضافه کرد: با توجه به تعداد محدود حریفان، شاهد حضور بهترین های جهان خواهیم بود که با تلاش خود سهمیه لازم را بدست آورده اند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سخت المپیک و کوران مسابقات، هر سه هفته در حال رقابت بودم تا امتیاز های لازم را برای این رویداد کسب کنم و باید با این گونه شرایط بازیکن شرایط اوج و آمادگی خود را حفظ کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مصدومیت در مسابقات کاراته وان اتریش و عمل جراحی زانو پای خود، آیا مصدومیت به کلی رفع شده است گفت: خوشبختانه با سپری شدن شرایط از ۱۵ اسفند پارسال شرایط تمرین خود را آغاز می‌کنم.

عباسعلی ادامه داد: تا کنون سه اردوی داخلی برای آمادگی بیشتر را سپری کرده و اسفندماه نیز چهارمین مرحله تمرینی خود را در کمپ دانشگاه آزاد علوم تحقیقات آغاز خواهم کرد.

این ورزشکار المپیکی استان تهران، پس از مصدومیت در فینال رقابت های کاراته وان اتریش و پس از قطعی کردن سهمیه المپیک خود به شدت مصدوم شد و در آلمان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کاراته کای استان تهران با بیان اینکه امیدوارم ۲ سهیمه دیگر توسط ورزشکاران زن در رقابت های مراکش و فرانسه برای کشورمان به ارمغان آید گفت: تا کنون با حمایت رییس کمیته المپیک و مسئولان ورزشی شرایط به خوبی برای ورزشکاران فراهم شده است.

به گفته وی با توجه به حمایت رییس کمیته المپیک، سوای پاداش برای ورزشکاران سهمیه گیرنده، ماهانه حقوقی (۲میلیون تومان) نیز تا قبل از بازیها به ملی پوشان پرداخت خواهد شد.

حمیده عباسعلی یکی از سهمیه های المپیکی استان تهران محسوب می شود که توانست با غلبه بر حریفان خود به فینال لیگ برتر کاراته ‌وان اتریش، به این آوردگاه المپیکی راه یابد.

عباسعلی دارنده یک نقره و یک برنز جهان، یک طلا و یک برنز بازی‌های آسیایی، چندین مدال رنگارنگ قهرمانی آسیا و لیگ جهانی است که از امیدهای اصلی ورزش زنان ایران برای موفقیت در المپیک توکیو محسوب می‌شود.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا هشت آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷مردادماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *